سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

سازگاری راه آهن بامحیط زیست

مدیرکل راه آهن قم گفت:مسافرت‌ با قطار موجب می‌شود تا در مصرف سوخت ۷ برابر صرفه جویی داشته باشیم.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ مدیرکل راه‌آهن قم گفت: امیدواریم تا قبل از ماه رمضان سال آینده مسیر قم به مشهد ۲ خطه شود.
 
 اعتماد گفت:، با بیان اینکه توسعه حمل و نقل ریلی یک ضرورت انکار ناپذیر است، یکی از عوامل توسعه پایدار یک کشور بحث توسعه خطوط ریلی است.
 
وی افزود: هم اکنون تصادفات بسیاری در جاده‌های کشور در حال وقوع است که در این تصادفات بسیاری از افراد جان خود را از دست می‌دهند اما راه آهن به عنوان ایمن‌ترین حمل و نقل در حال فعالیت است.
 
اعتماد بیان داشت: در حال حاضر ۶۵ درصد از ظرفیت راه آهن قم در حال استفاده و ۳۵ درصد خالی مانده است.
 
وی بیان داشت: در سال ۹۵ تنها یک حادثه برخورد با عابر بر اثر بی‌احتیاطی عابر در راه آهن قم داشته‌ایم.
 
وی به اقدامات انجام شده برای ترویج مسافرت با قطار اشاره کرد و گفت: یکی از مسافران که در طول سال همه سفرهایش را با قطار انجام می‌داد تقدیر شد و به وی هزینه یک ماه سفر با قطار اهدا شد.
 
اعتماد افزود:با اشاره به برنامه‌های راه آهن قم ، روزانه ۵۰ رام قطار از قم به شهرهای مختلف حرکت می کند که در سال گذشته ۱۸ هزار رام قطار مسافربری سرویس داشته‌ایم که در مجموع ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تردد را ثبت کرده‌ایم.
 
مدیرکل راه‌آهن قم افزود: روزانه ۴ رام قطار به تهران و ۳ رام قطار به مشهد مقدس حرکت می‌کنند که در سال آینده یک رام قطار دیگر به تهران افزوده خواهد شد.
 
وی عنوان کرد: ایستگاه باری راه آهن قم جزء ۳ ایستگاه بزرگ باری در کشور است که روزانه ۳۰ رام قطار باری به قم وارد می‌شود که در مجموع ۱۰ هزار و ۴۰۰ تن بار ورود و خروج به قم داشته‌ایم.
 
اعتماد افزود: امیدواریم تا قبل از ماه رمضان سال آینده مسیر قم به مشهد ۲ خطه شود و اعتقاد داریم قطار مسیر اصفهان به تهران می‌بایست برای مردم قم نیز سود داشته باشد.
 
مدیرکل راه‌آهن قم گفت: فاز اول زیرگذر دوم ایستگاه راه آهن قم اجرا شده است که در این ایستگاه نیازمند یک زیرگذر دیگر هستیم که به زودی ساخت آن اجرایی می‌شود.
 
وی افزود:با بیان اینکه ساختمان اتاق کنترل ایستگاه راه آهن قم مجهز شده است،سالن تشریفات اداری این ایستگاه نیز به سبب ورود مقامات و مهمانان ویژه ساماندهی شده است.
 
اعتماد ابراز داشت: تلاش می‌کنیم تا شهر قم را به عنوان پایلوت توسعه شهری در کشور معرفی کنیم.

انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.