سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

پیش بینی حضور یک میلیون مسافر نوروزی در کرمان

پیش بینی می شود در نوروز ۹۶ شاهد حضور حداقل یک میلیون نفر مسافر در استان کرمان باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ ابوالقاسم سیف الهی، معاون استاندار کرمان با اشاره به تشکیل ستاد تسهیلات نوروزی گفت: برنامه ریزی های لازم برای میزبانی مناسب از مسافران نوروزی انجام شده است و آمادگی کامل در این زمینه وجود دارد.

وی از آماده باش هلال احمر و اورژانس در طول ایام نوروز خبر داد و افزود: بر این اساس پیش بینی می شود نوروز ۹۶ شاهد افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی حضور گردشگران خارجی و داخلی در استان کرمان باشیم.

سیف اللهی با اشاره به اینکه مدارس در مناطق مختلف استان کرمان آماده شده و سطح رفاه در نوروز ۹۶ نسبت به گذشته افزایش یافته است؛ پیش بینی کرد۳۵ هزار تا ۴۰ هزار نفر طی روزهای ابتدایی نوروز در مجموعه آموزش و پرورش پذیرایی شوند.

وی به برنامه ریزی نیروی انتظامی و راهداری برای افزایش ایمنی جاده و شناسایی نقاط حادثه خیز اشاره کرد و یادآور شد: استراحتگاه های بین جاده ای به منظور کاهش تصادفات در این ایام ایجاد شده است.

سیف الهی تصریح کرد: در مجموع قابلیت اسکان ۱۵۰ هزار نفر در مجموعه آموزش و پرورش و کمپ های شهرداری ها وجود دارد.

وی همچنین به ایجاد ۱۱۰ خانه بوم گردی در استان کرمان اشاره کرد و گفت: به دلیل ثبت جهانی روستای دستکند میمند، کویر لوت و قناتها پیش بینی می شود که شاهد حضور پررنگ مهمانان داخلی و خارجی در استان کرمان باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان افزود: طبق پیش بینی هواشناسی در شش روز اول نوروز شاهد افت دما و بارندگی در سطح استان خواهیم بود به همین منظور در این ایام ستاد حوادث در حالت آماده باش است.

سیف الهی از آماده سازی بقاع متبرکه و امامزاده ها توسط اوقاف خبر داد و افزود: تمامی سرویس های بین جاده ای ساماندهی شده است.

وی در خصوص وضعیت شهر کرمان در ایام نوروز خاطر نشان کرد: در حال حاضر حفاری های سطح شهر تعطیل شده و عملیات لکه گیری در حال انجام است.

سیف اللهی از نورپردازی ورودی فرودگاه کرمان خبر داد و گفت: قلاع دختر و اردشیر برای بازدید گردشگران آماده شده است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.