سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

اختصاص 900 میلیون اعتبار برای برنامه‌های آموزشی بانوان

مدیر کل امور بانوان استانداری گفت: 900 میلیون تومان اعتبار برای برنامه‌های آموزشی و پژوهشی در حوزه بانوان اختصاص یافته است.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ فاطمه السادات حسینی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در نشست خبری به مناسبت هفته گرامیداشت مقام زن و روز مادر، با اشاره به خدماتی که به جامعه بانوان طی امسال در استان کرمان ارائه شده است، گفت:  دفتر امور بانوان امسال به عنوان دفتر برتر استان های کشور انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه رسالت دفتر امور بانوان استانداری، سیاست گذاری، برنامه ریزی و تعامل با دیگر دستگاه ها در حوزه زنان است افزود: همچنین این دفتر وظیفه نظارت بر اجرای برنامه های تدوین شده توسط سازمان ها دارد.

حسینی یکی از اهداف مهم دفتر بانوان را افزایش مطالبه گری در بین زنان کرمانی دانست و خاطر نشان کرد: باید حمایت از بانوان باردار شاغل با محوریت مادر تقویت شود.

وی از تدوین طرح ساماندهی اشتغال بانوان خبر داد و تصریح کرد: 10 انجمن در استان کرمان در حوزه زنان تشکیل شده که 99 درصد فعالیت های آنها را بانوان انجام می دهند.

حسینی از رونمایی سامانه سمابانو در هفته گرامیداشت هفته زن خبر داد و گفت: تدوین شناسنامه آمار با هدف پست های مدیریتی بانوان، طرح سفیران فرهنگی، توان افزای معلولان زن، آگاه سازی، کارگاه آموزشی و نشست علمی با رویکر تحکیم خانواده، از دیگر اقدامات ما است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان  به سه طرحی که با مشارکت معاونت امور بانوان و وزارت کشور تدوین شده است اشاره کرد و یادآورشد: اجرای طرح شبکه سازی سازمان های مردم نهاد و طرح توان افزایی مدیران و فعالان اجتماعی از طرح های مشترک این معاونت با وزارت کشور هستند.

وی از شناسایی 2 هزار و 800 بانوی کار آفرین در سطح استان کرمان خبرداد و تصریح کرد: در هر شهرستان 5 روستا با محوریت بانوان ساماندهی و با استفاده از اعطای تسهیلات از طریق صندوق های خرد عشایر و روستا، به کارآفرینی و اشتغال بانوان روستایی پرداخته ایم.

حسینی گفت: توسعه صندوق های خرد مالی زنان روستایی و عشایر، توسعه بازارچه های بانوان، جمعه بازارها، ضمن آنکه بالغ بر 30 نمایشگاه برای عرضه محصولات بانوان بصورت منطقه ای، استانی و ملی برگزار نموده ایم؛ از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان توسعه خانه بهداشت، کلنیک مشاوره خانواده، حمایت از سلامت مادر و کودک، حمایت از دختران ساکن در حاشیه شهر، طرح غربالگری، از دیگر اقدامات این دفتر برشمرد و اظهار داشت: استان کرمان در حوزه سلامت و درمان، امسال به عنوان استان برتر انتخاب شده است.

حسینی از آغاز احداث بیمارستان زنان و کودکان در سال 96 خبر داد و افزود: امسال 14 چادر سلامت برای بانوان و کودکان بدپرست ایجادشده و در هفته گرامیداشت زن چادرهای سلامت در حاشیه شهر برپا می شود.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.