کرمان؛

نوآوردگاهی برای‌ کارآفرینی در بین جوانان

دانشگاه جیرفت 17 تا 20 اسفندماه میزبان نوآوردگاه‌ کارآفرینی بود که برای نخستین بار در منطقه جنوب کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،معاون دانشجویی دانشگاه جیرفت گفت: با توجه به اینکه دانشگاه‌ها هم‌اکنون در حال گذر از دوره تربیت تئوریک دانشجویان هستند، فعالیت‌هایی مانند نوآوردگاه‌ها می‌تواند، دانشجویان را به استقلالی برساند که دیگر در پی استخدام‌های دولتی نباشند.

حمدالله راوند تصریح کرد: با این نوآوردگاه‌ها دانشجویان ایده‌های به ظاهر ساده خود را می‌پرورانند و در زمینه تجاری‌سازی آن بحث و بررسی می‌کنند تا در نهایت بتوانند از آن بهره‌برداری کرده و به پول و سرمایه برسند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت‌های مانند مایکروسافت، اپل و گوگل و یا دیجی‌کالا در ایران از همین ایده‌‌های بسیار ساده به چنین جایگاهی رسیدند، بیان داشت: این ایده‌ها معمولاً با سرمایه‌های اندک در راستای رسیدن به اهداف بزرگ آغاز شدند.

راوند اعتبار برگزاری نوآوردگاه دانشگاه جیرفت را 500 میلیون ریال ذکر و عنوان کرد: این نوآوردگاه طی سه روز با حضور متخصصانی از تهران برگزار شد که در پی آن 60 دانشجو در قالب 13 تیم پنج نفره به ارائه ایده‌های خود پرداختند.

وی بیان داشت: در آیین اختتامیه این نوآوردگاه این تیم‌ها در مدت زمان سه دقیقه فرصت پیدا کردند که ایده‌های خود را مطرح کنند و صاحبان سرمایه و کسب و کارهای موفق نیز با ارائه تجربیات خود به دانشجویان ایده‌های آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند تا در صورت امکان تجاری‌سازی شوند.

استاد دانشگاه جیرفت ادامه داد: این نوآوردگاه‌ها می‌تواند به دانشجویان کمک کند که از فکر کلیشه‌ای استخدام‌های دولتی و پشت میزنشینی خارج شوند و در پی کارآفرینی و راه‌اندازی کسب و کار توسط خودشان باشند.

راوند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جنوب کرمان منطقهای کشاورزی و اساس راه‌اندازی دانشگاه جیرفت نیز کشاورزی است، این نوآوردگاه را برای دانشجویان رشته‌های کشاورزی برگزار کردیم، اما در کنار آن‌ها دانشجویان فنی مهندسی و سایر رشته‌ها نیز استقبال خوبی کردند.

در پایان نوآوردگاه دانشگاه جیرفت آیین اختتامیه با معرفی سه تیم برتر ایده‌پرداز برگزار شد.

تیم‌های فاتح صنعت با ایده بسته‌بندی و پرس ذرت، جردس با ایده تولید نوعی جلبک برای دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی و تریمیم با ایده کلینیک آنلاین گیاه‌پزشکی به ترتیب اول تا سوم شدند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.