سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگذاری مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) در حوزه علمیه آیت الله خویی مشهد

مراسم ذکر فضائل، مناقب و مصائب حضرت زهرا (س) با حضور بزرگانی از حوزه‌های علمیه مشهد و با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی در محل حوزه علمیه آیت الله خویی مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله رئیسی در این مراسم که به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) برگزار شد به تشریح ابعاد شخصیتی و معرفتی حضرت زهرا (س) پرداخت و گفت: بزرگان و علما در مورد حضرت زهرا سخنان بسیاری گفته اند، اما مهم شناخت حقیقی و اهمیت این جایگاه است.
وی گفت: با توجه به تفسیر امام از سوره قدر در میابیم که حقیقت شبی همچون شب قدر، حقیقتی فاطمیست؛ یعنی باید با معرفت نسبت به مقام ولایت آن حضرت از در خانه او سرنوشت خود را رقم زد.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: حضرت فاطمه (س) دارای چنان مقامیست که باعث شده اولین شخصیت عالم بوسه بر دستش زند و خداوند او را برای نجات و هدایت انسان‌ها برگزیند به گونه‌ای که تمام امامان بر توسل به او تاکید ورزند چرا که با نام او امور بشریت اصلاح خواهد شد.
آیت الله رئیسی گفت: از گذشته بزرگان و فلاسفه بحث‌های زیادی در مورد شکلگیری آرمان شهر‌ها داشته اند که در دوران پیامبر (ص) این اتفاق افتاد، مدینه العرب تبدیل به مدینه النبی شد و نبی مکرم اسلام مبانیی همچون توحیدی بودن، عبودیت و اخلاق را در این شهر رقم زد.
وی افزود: تمام تلاش حضرت فاطمه (س) حفظ این شهر در دوران پس از رحلت رسول اکرم (ص) بود تا مدینه النبی دوباره به مدینه العرب بازنگردد.
وی در ادامه گفت: دو نوع نفاق در جامعه وجود دارد، نفاق بدون نقاب و نفاق با نقاب، شناسایی نفاق بدون نقاب به سادگی صورت می‌پذیرد، ولی شناخت نفاق با نقاب هم سخت است و هم شناساندن آن به دیگران بسیار دشوار است.
وی با بیان اینکه آن حضرت سرمایه پیامبر بوده اند و نقششان جایی در میان رسالت رسول و ولایت خودنمایی می‌کند گفت: دو سلاح مبارزه حضرت زهرا (س) خطبه‌ها و اشک هایش بود، که با این دو سلاح روشنگری می‌کرد و نقاب از چهره منافقان می‌کشید.
آیت الله رئیسی افزود: اگر امروز کسی خطبه حضرت زهرا (س) را بشناسد به سمت دیگری نخواهد رفت چرا که در روایات، پیامبر راه هدایت را حضرت فاطمه (س) دانسته است.
وی در پایان خطاب به فعالان علمی و فرهنگی گفـت: امروز زمانیست که باید با حضرت (س) پیمان ببندیم، زیرا راه نجات بشریت راهی جز راه آن حضرت و فرزندان معصومش نیست.
انتهای پیام//ح. م.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.