بزرگترین جنگ امروز در زمینه فرهنگ و ادیان است که پیشگامان مقابله با آن حوزه‌های علمیه هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان در نشستی با رئیس مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما، رسانه را زیر مجموعه فرهنگ دانست و گفت: ظرفیت‌های حوزه علمیه شناخته نشده و خیلی محدود معرفی شده و برای مثال تبلیغ به خوبی معرفی نشده و تن‌ها آن را منبر می‌دانند در حالی که نیازهای آموزشی، پژوهشی حوزه و جامعه با اقشار مختلف و انتظارات جدید سیاسی، اخلاقی، اقتصادی و... آن فراوان می‌باشد که حوزه می‌بایست به آن پاسخ دهد.
وی گفت: صداو سیمای خراسان رضوی در حد امکانات برای همکاری با حوزه علمیه آماده است ونتیجه این جلسه تعامل گسترده‌تر و با کیفیت بیشتر بود.
مدیر حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: اگر بخش‌های گوناگون از دین برگرفته نشده باشد، نظامی سکولار تشکیل خواهد شد و به همین علت حوزه علمیه باید فعالین زیادی برای پاسخگوئی به نیازهای نظام اسلامی داشته باید تا نظامی دینی شکل بگیرد.
آیت الله مصباح عاملی افزود: بزرگترین جنگ امروز درباره فرهنگ و ادیان است که پیشگامان مقابله با آن حوزه‌های علمیه هستند.
وی با اشاره به فعالیت یک ساله در عرصه فضای مجازی در حوزه علمیه خراسان، ابراز کرد: دست کم هر روز یک طرح و حرکت جدید در این عرصه انجام و ریل گذاری شده است.
مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به تلاش حوزه علمیه خراسان در نیاز سنجی و نظام سازی، گفت: نمی‌توان بدون آمادگی و هدفمندی بت دشمن مقابله کرد.
آیت الله مصباح عاملی افزود: حرکت‌های آموز شی و فرهنگی اگر با حوزه علمیه همراه باشید، کیفیت خوبی خواهد گرفت.
وی با اشاره به نگاه و شناخت مقام معظم رهبری نسبت به ظرفیت‌ها و استعدادهای حوزه علمیه خراسان، گفت: این حوزه می‌تواند رشد زیادی در فعالیت‌های مختلف داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه این امر منظم تامین کننده خواست مردمی و حرکتی فعال و غیر تکراری و تحولی خواهد بود، افزود: علاوه بر تولید برنامه، چاپ کتاب و مجله نیز می‌تواند از دستاوردهای این کارگروه باشد.
دکتر ظریفیان، رئیس مرکز پژوهش‌های اسلامی رسانه ملی نیز با اشاره به تعامل خوب این دو مرکز، ابراز کرد: از آنجا که هویت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا وسیما حوزوی است، نمایندگی آن در خراسان رضوی متناسب با این ماموریت و به اعتبار حوزه علمیه خراسان تاسیس شده است.
وی از رویکرد آموزشی و عملکرد موفق نمایندگی خراسان رضوی گفت و خاطر نشان کرد: عملکرد قابل قبول این مرکز در کنار مشی طلبگی و نگاه آنان به اصل و هدف کار، اثرگذار بوده است.
ظریفیان به فعالیت ۷ گروه پژوهشی حوزوی در این مرکز اشاره و ابراز کرد: کار شبکه‌های ماهوره‌ای و مجازی در حیطه اعتقادی نظام سازی شده و نوع برخورد ما انفعالی است که متاسفانه در این زمینه فعال نیستیم در حالی که باید این عملکرد به گونه‌ای دیگر باشد.
وی با اعلام آمادگی برای انتشار پایان نامه هایی که رویکرد رسانه‌ای دارند، بر تعامل بیشتر مرکز پژوهش‌های اسلامی رسانه ملی با حوزه علمیه خراسان و تربیت مربی رسانه شناسی تاکید کرد.
انتهای پیام//ف. غ.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار