به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در مراسم عزاداري سالروز شهادت فاطمه زهرا(س) گفت: حقیقت شب قدر، معرفت و شناخت نسبت به مقام صديقه كبري حضرت فاطمه زهرا(س) است و اين شناخت، با معرفت به جايگاه ولايي آن حضرت و نه شناخت شناسنامهاي حاصل میشود.
وی افزود: وجود مقدس پیامبر(ص) دو هدیه ملکی و ملکوتی به حضرت فاطمه اطهر(س) اعطا كردند، که هدیه ملکی، فدک و هدیه ملکوتی تسبیحات حضرت زهرا(س) بود و بر هر مسلمانی سفارش شده فرزندان خود را به این تسبیحات ملتزم کند.
توليت آستان قدس رضوي با اشاره به اين مطلب كه اگر هديهاي بالاتر از آن تسبيحات در عالم وجود داشت، پيامبر گرامي اسلام(ص) حتما آن را به حضرت فاطمه(س) تعليم ميدادند، گفت: اين تسبيحات جزو بهترين و برترين تعليمهاي ملكوتي است كه به صورت خاصّي به آن حضرت تعليم داده شده است، تا ديگران نيز از آن بهره بجويند.
وي مجاهدت حضرت فاطمه زهرا(س) را موجب پيوند خوردن رسالت نبوي به ولایت علوي دانست و گفت: در تاريخ اسلام در دو دوران تلاش شد ولايت و امامت در خلافت هضم شود. ابتدا در دوران فاطمه زهرا(س) و ديگر در دوران امام رضا(ع) كه خليفه عباسي با توطئه ولايت عهدي، تلاش كرد خلافت خود را مشروعيت ببخشد و ولايت را در خلافت هضم كند، اما هوشياري و درايت حضرت ثامن الحجج(ع) شرايط را به گونهاي تغيير داد كه مأمون مجبور به شهادت اين حضرت شد.
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه پيامبر اكرم(ص) تنها دو تن را پاره تن خود خطاب كردهاند، افزود: رسول گرامي اسلام(ص) در روايات «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی» و «سَتُدفَنُ بَضعَةٌ مِنّي بِخُراسانَ ما زَارَها مَكْروبٌ إلّا نَفّسَ اللَّهُ كُربَتَهُ وَلا مُذنِبٌ إلّا غَفَرَ اللَّهُ ذُنوبَه» حضرت فاطمه زهرا(س) و امام علي بن موسي الرضا(ع) را با عنوان پارههاي تن خود خطاب كردند.
حجت الاسلام رئیسی با تاكيد بر اينكه حضرت صديقه كبري(س) مظهر تمام اسماء حسنه و مظهر تمام صفات الهي است، گفت: اگر زندگی انسان در پرتوي نورانيت حضرت صديقه كبري(س)، کوثری نشود، آنگاه تکاثری خواهد شد و راه اینکه انسان مشي کوثری داشته باشد و گرفتاری زندگی تکاثری نشود، تنها تأسي به آموزهها و سيره زندگي حضرت فاطمه زهرا(سلاماللهعلیها) است.
وي افزود: حضرت صديقه كبري(س) عصمت دارند و اين عصمت در شخصيت ايشان متجلي است؛ تمام ائمه اطهار(ع) نسبت به جايگاه عظيم ايشان تاكيد كردند و در زيارت نامه حضرت رضا(ع) ايشان را با واژه «وَارِثَ فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ» خطاب ميكنيم.
توليت آستان قدس رضوي نفاق را بر دو قسم با نقاب و بینقاب برشمرد و گفت: منافق بی نقاب را همه میشناسند، اما شناخت و شناساندن نفاق بانقاب دشوار است و صديقه كبري(س) تلاششان براي شناساندن نفاق بانقاب به مردم بود؛ ايشان نقاب را از چهره نفاق برداشتند و با تیزبینی نسبت به انحرافات پس از رحلت رسول خدا(ص) هشدار دادند.
انتهای پیام// م.م