دم زدن از یک نظام مستقل، کارآمد و اثرگذار در عالم بدون داشتن استقلال اقتصادی امکان‌پذیر نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با جمعی اعضای شبکه کانون‌های تفکر ایران (ایتان) در تالار ولایت حرم مطهر رضوی گفت: امروز کشور به نیروهای فرهیخته‌ای که هم از دانش خوبی برخوردار باشند و هم نسبت به ملت خود، ارزش‌های انقلاب اسلامی و پیشرفت کشور متعهد باشند، نیازمند است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: یکی از برکات انقلاب اسلامی، رویش‌های آن است، پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌ویژه پس از جنگ تحمیلی، به دنبال شهامت‌ها، شجاعت‌ها و مجاهدت‌هایی که بچه‌های ما در جبهه‌ها داشتند باوجود شهادت و ایثار و ازجان‌گذشتگی، رویش‌های بسیاری داشتیم که این‌ها در عرصه فناوری و دانش‌افزایی گام‎های خوبی برداشته‌اند و نیروهای دلداده به ارزش‌های نظام و انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین شعار انقلاب اسلامی اسلام‌خواهی و عمل به دین و ارزش‌های دینی است گفت: همه هزینه‌هایی که ما در سطح عالم می‌پردازیم برای آن است که این شعار و خواسته آرمان الهی پابرجا بماند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آنچه می‌تواند کشور را در جهت این آرمان‌خواهی حفظ کند استقلال است افزود:این استقلال در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... وجود دارد، اما دم زدن از یک نظام مستقل، کارآمد و اثرگذار در عالم بدون داشتن استقلال اقتصادی امکان‌پذیر نیست.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خاطرنشان کرد: ما در حوزه‌های مختلف خوب پیش رفتیم، در حوزه سیاسی، عزت‌آفرینی و افتخار خوب پیش رفتیم، اما به میزانی که در حوزه سیاسی و برخی از حوزه‌ها پیش رفتیم، در حوزه اقتصادی پیشرفت نداشتیم.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در حوزه اقتصادی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم و این نقطه آسیب ماست که ممکن است دشمنان ما از همین نقطه سوءاستفاده کنند و برای اینکه از آرمان‌ها و اهداف بلندمان دست‌برداریم فشارهایی از این طریق وارد کنند.

وی تصریح کرد: احساس اینکه ممکن است تحریم‌ها بر کشور ما اثرگذار باشد باعث شد تحریم‌ها وضع و تمدید شود، این هم کاملاً روشن است که اگر این‌ها تجربه کردند و دیدند که یک روش بر روی ما اثرگذار است، از آن دست بر نمی‌دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر آن‌ها احساس کنند که دایره تحریم‌ها را هرچه تنگ‌تر کنند ملت ما ممکن است زودتر به ستوه بیاید و صبرش تمام شود و مسئولان ما به خواسته‌های آن‌ها تن بدهند، طبیعی است که در هر دولت یا حزبی که در آمریکا و اروپا بیاید یا برود، یک برداشت و جمع‌بندی دارند و ما باید به آن‌ها ثابت کنیم که جمع‌بندی آن‌ها غلط است.

وی با بیان اینکه راه اثبات اینکه جمع‌بندی آن‌ها غلط است در عرصه اقدام و عمل اتفاق می‌افتد، گفت: نسخه و پادزهر این تحریم‌ها اقتصاد مقاومتی تعریف شد که بسیار حکیمانه و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب فرمودند که به سمت اقتصادی که کشور را در مقابل تکان‌ها حفظ کند حرکت کنید.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: اقتصادی که به دست توانای جوانان ما گره‌هایش باز شود، هم از درون برخیزد و هم نگاهی به بیرون داشته باشد، از تجربیات و پیشرفت‌های آن‌ها در حوزه تکنیک و فناوری استفاده کند، اما کاملاً درون‌زا باشد، این زایش از درون موضوع بسیار مهمی است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که اقتصاد مقاومتی با قید اقدام و عمل باید پیاده شود، امروز در توانایی بسیاری از مجموعه‌های موجود تردیدی نیست، دوستانی که تازه‌وارد این مجموعه شده بودند با مطالعاتشان نشان دادند که می‌توانند به سؤالات بسیاری پاسخ بدهند، بعضی از طرح‌هایشان می‌تواند کاملاً به‌عنوان حرف برتر به کرسی نشانده شود.

انتهای پیام//ف. ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.