سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نخستین یادواره شهدای هنرمند صنایع دستی بیان شد؛

ما باید دفتر زندگی حضرت زهرا (س) را کامل ورق بزنیم/ هنرمندان قدر خویش را بدانند

هنرمندان قدر خویش را بدانند؛ زیرا اگر هنر آنها بتواند افراد را به خدا نزدیک کند، کاری سودمند و والا مقدار است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاضر در نخستین یادواره شهدای هنرمند صنایع دستی که امروز در سالن آمفی تئاتر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد؛ منتظری، رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: هنر نعمت خدادادی است که به انسان‌های کامل و وارسته داده می‌شود و در فرهنگ عامه وقتی سخن از هنر به میان می‌آید، معنایش نکویی و شایستگی است.
 
وی افزود: انرژی منفی در هنر وجود ندارد؛ لذا هنرمند باید با این نعمت خداوندی همگان را بر سعود به قله‌های سعادت دعوت کند. در غیر این صورت، هنر وسیله‌ای برای سقوط خواهد شد.
 
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور اظهار داشت: کشور ما در نتیجه ایثار و مقاومت به کشوری قوی و نفوذناپذیر تبدیل شد. ما باید دفتر زندگی حضرت زهرا (س) را کامل ورق بزنیم و اگر دفتر زندگی‌شان یکصد برگ داشته با،شد نباید از99 برگ زرین آن غافل بمانیم.
 
منتظری ادامه داد: شناخت ما از حضرت زهرا (س) کافی نیست؛ زیرا این حضرت الگویی بی‌بدیل است. لذا الگو را باید همیشه دید و فقط به مراسم‌ها بسنده نکرد. ما در عرصه انسانیت هرگز از مدل‌های بی بدیل بی نیاز نمی‌شویم.
 
وی خاطرنشان کرد: هنرمندان قدر خویش را بدانند؛ زیرا اگر هنر آنها بتواند افراد را به خدا نزدیک کند، کاری سودمند و والامقدار است.
 
همچنین؛ بهمن نامور مطلق، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از این مراسم گفت: شهادت هنر مردان خدا است و شاید سازمان میراث فرهنگی و معاونت صنایع دستی این سازمان نیز  به همین دلیل بیشتر از ارگان‌های دیگر با بحث شهید و شهادت نزدیک شده اند.
 
وی افزود: شهادت هنری است که معنایی بجز باقی ماندن انسانیت و مفاهیم انسانی و نیک ندارد.
 
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از سخنانش حفظ استقلال را بهترین شکل هنر شهادت دانست و اظهار داشت: باور یکی از کمبودهای جامعه پست مدرن انسانی است و اگر جامعه ما به این امر که شهدا الگوهای همیشه زنده هستند، باور داشت، وضعیت آرمانی‌تری داشت.
 
نامور مطلق ادامه داد: ما باید دوباره برگردیم و الگو بودن و مرجع بودن شهدا را باورسازی کنیم.
 
وی گفت: هنر شهادت به خوبی در صنایع دستی تجلی یافته است؛ البته امروزه فضای پیرامونی ما کمتر از هنرهای خودمان اشباع شده است و فضا ما را می‌سازد. پس ما باید فضای اطرافمان را تا اندازه‌ای تغییر بدهیم.
 
وی خاطرنشان کرد: چه خوب است که بسیج هست و به ما یادآوری می‌کند که شهدا را الگوی زنده بدانیم.
 
همچنین؛ حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیمی، معاون امور استان‌های شورای سیاستگذاری ایمه جمعه کشور در بخش دیگری از نخستین یادواره شهدای هنرمند صنایع دستی گفت: نمی‌دانم که در این مراسم شهدا میزبان هستند و ما مهمان یا شما میزبان هستید و شهدا مهمان؛ اما اگر شهدا میزبان باشند و ما میهمان، اگر آنها به ما که آمده ایم تا به دعوتشان لبیک بگوییم، خوش آمدید نگویند آن وقت باید چه کنیم؟!
 
وی افزود: مهمان قطعا باید حریم صاحبخانه را پاس بدارد و منی که هنوز معرفت لازم برای شناخت پدر، مادر و خانواده شهدا را پیدا نکرده‌ام، چگونه می‌توانم ادعا کنم که راه شهید و فلسفه شهادت را درک کرده‌ام.
 
معاون امور استان‌های شورای سیاستگذاری امامان جمعه کشور در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: اگر شهیدان مهمان باشند، ما میزبان باشیم؛ مسئله شکل دیگری پیدا می‌کند و جدی‌تر می‌شود. زیرا از قدیم گفته‌اند اگر فردی را برای مهمانی دعوت کرده‌اید، اکرام مضاعفی برای او لازم است.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیمی خاطرنشان کرد: اگر امروز شهیدان را مهمان کرده‌ایم طبیعی است که آنها انتظارات زیادی از ما دارند و حق هم دارند؛ زیرا هرچه داریم به برکت آنها است.
 
 
انتهای پیام/
 


 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.