سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

زمین‌گیر شدن استان اصفهان در صورت نرسیدن به رشد جمعیتی 2.3 درصد

وقتی رشد جمعیتی از 1.6 که هم اکنون در استان است به 2.3 برسد، می‌توانیم به نقاط امید بخشی برسیم و اگر به این رشد نرسیم، این مشکل استان را زمین‌گیر خواهد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس کارگروه سلامت استان اصفهان امروز در نشست خبری سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان اظهار کرد: کارگروه سلامت در ابتدای سال به اولویت سال می‌پردازند و در طول سال این اولویت‌ها را تبدیل به گفتمان می‌کنیم.

کمال حیدری افزود: امسال بحث‌های جمعیتی جزو این اولویت‌هاست زیرا که مقام معظم رهبری نیز تأکید خاصی نسبت به این موضوع داشتند که در بسیج می‌توانیم به این گفتمان‌سازی بپردازیم چرا که اگر 8 درصد یک جامعه پیر شود صدای خطر جمعیتی آن کشور در می‌آید.

رئیس کارگروه سلامت استان اصفهان خاطرنشان کرد: با موفقیت خیلی فاصله داریم و فعلاً در حال گفتمان‌سازی هستیم؛ تغییر باوری که از سال 65 بر آن کار شده مبنی بر بچه کمتر داشتن کار سختی است.

وی عنوان کرد: وقتی رشد جمعیتی از 1.6 که هم‌اکنون در استان است به 2.3 برسد، می‌توانیم به نقاط امید بخشی برسیم و اگر به این رشد نرسیم، این مشکل ما را زمین‌گیر خواهد کرد.

حیدری تصریح کرد: با توجه به صحبت‌های مقام معظم رهبری ما فقط سه دهه وقت داریم تا توسعه را تجربه کنیم، یعنی انرژی قشر جوان باید نوآوری‌هایی برای توسعه انجام دهند و در صورت عدم موفقیت در سیاست جمعیتی این اتفاق نخواهد افتاد.

وی بیان کرد: در کارگروه وظیفه ما فقط گفتمان‌سازی است و از سال گذشته 8 جلسه تشکیل دادیم؛ به‌طور مثال در این جلسات مبلغان خواهر و برادر را در رابطه با سیاست‌های جمعیتی آشنا کردیم.

رئیس کارگروه سلامت استان اصفهان گفت: اقدامات عملی در حوزه مسائلی مثل ورزش، تغذیه و ... داشتیم و همچنین برنامه‌هایی با کمک شهرداری در پایگاه‌های سلامت شهری در محلات داشتیم.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۵
لطفاً بیشتر توضیح دهید