سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره مندی 7 میلیون دانش آموز از خدمات دندانپزشکی

7 میلیون دانش آموز تا سن 14 سالی از خدمات دندانپزشکی بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در آئین بهره برداری از 657 واحد بهداشتی کشور که به صورت ویدئو کنفرانس در مازندران برگزار شد، گفت: بهره مندی این دانش آموزان از خدمات دندانپزشکی که در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت انجام شد، موجب پیشگیری از افزایش پوسیدگی دندان های این دانش آموزان در آینده خواهد شد.

وی افزود: هزار و 500 دندانپزشک برای اجرای خدمات دندانپزشکی به خدمت گرفته شدند و 2 هزار و 400 یونیت دندانپزشکی تجهیز شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه رضایت مندی مردم و برداشتن بار مالی بیماری از دوش آنها مهمترین رویکرد وزارت بهداشت است، از همراهی نکردن برخی دستگاه های متولی اجرای طرح تحول نظام سلامت با این وزارتخانه برای اجرای کامل این طرح انتقاد کرد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت 2هزار و 700 واحد بهداشتی با 7 هزار و 800 میلیارد رالم اعتبار، سال های 93 و 94 در کشور بهره برداری شد، گفت: 12 هزار و 780 مرکز بهداشتی با 7 هزار و 500 میلیارد رالا اعتبار نیز در مناطق شهری و روستایی باز سازی و نوسازی شد.

وزیر بهداشت و درمان ایجاد هزار و 290 واحد بهداشتی روستایی و 3 هزار و 821 پایگاه بهداشتی شهری را از دیگر خدمات حوزه بهداشتی و درمان در قالب طرح تحول نظام سلامت اعلام کرد و افزود: برای هر 12 هزار و 500 نفر جمعیت در کشور یک واحد بهداشتی وجود دارد.

وی گفت: 15 هزار و 280 میلیارد رالد اعتبار 2 سال گذشته در حوزه بهداشتی هزینه شد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز از فراهم بودن خدمات بهداشتی برای 10 میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت حاشیه شهرهای کشور خبر داد و افزود: 28 میلیون جمعیت روستایی، عشایری، و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت از اولویت های خدمات رسانی بهداشتی و درمانی طرح تحول نظام سلامت هستند.

علی اکبر سیاری گفت: برای اجرای بهتر خدمات دهی به مردم به ویژه میانسالان که در معرض خطر بیماری هستند، کارت سلامت صادر می شود.

وی با بیان اینکه این گروه سنی متناسب با نوع خطر بیماری ها، کارت سبز، زرد، نارنجی و قرمز دریافت می کنند، گفت: بر اساس آمار حدود 5 درصد از جمعیت کشور در رنج کارت قرمز قرار دارند و خدمات بهتری دریافت خواهند کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه یک هیات از این وزارتخانه برای بهره برداری از 657 واحد بهداشتی کشور به صورت ویدئو کنفرانس و 68 مرکز بهداشتی مازندران صبح امروز به ساری سفر کرد.

انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.