سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیدواری نخست‌وزیر ژاپن نسبت به تغییر لحن ترامپ

شینزو آبه امیدوار است لحن رئیس‌جمهور آمریکا درباره مسئله تجارت تغییر کند.

به گزارش گروه بین‌‎الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، "شینزو آبه" – نخست وزیر ژاپن – روز پنجشنبه به واشنگتن سفر خواهد کرد. وی امیدوار است تعهدها برای کمک به اشتغال‌زایی در آمریکا و تقویت نیروهای نظامی ژاپن، دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – را متقاعد کند تا از تهدید درباره مسئله تجارت منصرف شود و در کنار متحد دیرینه‌اش بایستد.

مقامات ژاپنی از اطمینان خاطر "جیم متیس" -- وزیر دفاع آمریکا – درباره مسائل امنیتی، آسوده شده اند. با این‌حال، آن‌ها نگرانند هنگامی که سران ژاپن و آمریکا با یکدیگر دیدار می‌کنند، پاسخ ترامپ غیرمنتظره باشد.

برخی در توکیو همچنین از این مسئله ابراز نگرانی می‌کنند که ترامپ – تاجر بزرگ و نویسنده کتاب "هنر معامله" – در نهایت توافقی با چین حاصل و ژاپن را فراموش کند.

برخی از سیاست‌مداران ژاپنی نیز نگرانند شینزو آبه وعده‌هایی را تعهد کند که اجرای آن‌ها دشوار خواهد بود.

ترامپ طی رقابت‌های انتخاباتی آمریکا، ادعا کرد توکیو و سئول هزینه‌های کافی در ازای استقرار نیروهای امنیتی آمریکا را نمی‌پردازند.

ترامپ همچنین ژاپن، چین و مکزیک را به عنوان عاملان کسری تجاری آمریکا معرفی کرد و تجارت شرکت‌های خودروسازی توکیو را "غیرمنصفانه" خواند. وی همچنین ژاپن را به کاهش ارزش ارز خود برای افزایش سطح صادرات متهم کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.