منابع آگاه اعلام کردند یک روز به برنامه دیدار رسمی "شینزو آبه" و "دونالد ترامپ" افزوده شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ برنامه دیدار "شینزو آبه"، نخست وزیر ژاپن، با "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، برای 10 فوریه (22 بهمن) برنامه‌ریزی شده بود؛ اما منابع آگاه اعلام کردند این دیدار یک روزه به یک اجلاس دو روزه تبدیل شده است.

منابع دولتی ژاپن اعلام کردند شینزو آبه برای ملاقات 10 فوریه راهی واشنگتن خواهد شد؛ اما وی مدت سفر خود را یک روز تمدید می‌کند و احتمالا همراه با رئیس جمهور آمریکا به فلوریدا خواهد رفت. پیش‌بینی می‌شود این دو مقام ارشد سیاسی ضمن بازی گلف درمورد برخی امور تجاری و اقتصادی مشترک میان دو کشور نیز با یکدیگر گفتگو کنند.

رسیدگی به دو موضوع تجارت و تبادلات ارزی، مهمترین بخش‌های گفتگوی آبه و ترامپ خواهد بود. ترامپ پیش از این درمورد فقدان دسترسی کافی خودروسازان آمریکایی به بازار داخلی ژاپن انتقاداتی را مطرح کرده بود. ترامپ معتقد است توکیو با سیاست‌های ارزی که اتخاذ کرده موجب از دست رفتن سود خودروسازان آمریکایی در ژاپن شده است.

ژاپن هم به دنبال حمایت از خودروسازان خود است که کارخانه‌های بسیاری را در ایالت‌های مختلف آمریکا تاسیس کرده‌اند. مقامات ژاپنی اعلام کردند سیاست‌های ارزی توکیو تلاشی در راستای مهار تورم این کشور است، نه ضربه زدن به فعالان اقتصادی آمریکا.

موضوع دیگری که مقامات ژاپنی را نگران کرده، تصمیم ترامپ به اجرایی کردن وعده انتخاباتی‌اش است که به موجب آن فرمان اجرایی دستور خروج آمریکا از پیمان ترانس-پسیفیک را صادر کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار