سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

افزایش 40 درصدی میزان تولید خودرو در کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت استان از افزایش 40 درصدی میزان تولید خودرو طی امسال خبر داد و به افزایش کیفیت قطعات ساخته شده قطعه سازان داخلی اشاره کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛معظمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت استان در زنجان گفت:برجام فرصت طلایی برای صنعت کشور به ویژه در صنایع خودروسازی کشور بود که توانست فرصت انتقال تکنولوژی های نوین به ایران را فراهم کند.
 وی افزود: میزان تولید خودرو در سال 2016در جهان 95 میلیون دستگاه و در ایران یک میلیون دستگاه بود.
معظمی اظهار کرد: بر اساس آمار بانک مرکزی و مرکز آمار ایران طی 6 ماه نخست  امسال، میزان رشد اقتصادی کشور هفت درصد بوده است که این رشد اقتصادی مرهون افزایش میزان فروش نفت و توسعه صنعت با نگاه خاص به صنایع خودرو است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت استان به سند توسعه خودرو تا سال 1404 اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس این سند باید ایران در این سال، سه هزار دستگاه خودرو تولید کند که یک میلیون دستگاه آن با محوریت صادرات باشد.
معظمی گفت: طی 10 ماهه امسال معادل 12 ماهه سال گذشته برابر یک میلیون و 50 هزار دستگاه خودرو تولید شد که پیش بینی می شود این تعداد تا پایان امسال به یک میلیون و 300 هزار دستگاه برسد.
وی اضافه کرد: این تعداد باید تا پایان سال آینده به 1.5 میلیون دستگاه خودرو برسد.
معظمی بر لزوم تولید خودروی با کیفیت داخلی تاکید کرد و از افزایش کیفیت خودروهای ایرانی در سال جاری نسبت به گذشته خبر داد.


انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.