سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

لزوم رعایت حریم خطوط لوله انتقال نفت+تصاویر

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه فارس بر رعایت حریم خطوط لوله انتقال نفت تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اورنگی مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه فارس رعایت نکردن حریم خطوط لوله از سوی سازمان ها را از مشکلات این شرکت برشمرد.

 وی اظهار کرد: هر سازمان برای انجام هر گونه فعالیت در نزدیکی خطوط لوله نیاز به استعلام از شرکت دارد.
 
اورنگی گفت: باید از تجمع اسکان در نزدیکی خطوط لوله نفت و گاز جلوگیری شود.

اورنگی همچنین به دو خط 232 کیلومتری دالان - شیراز و 225 کیلومتری گچساران - شیراز اشاره کرد و افزود: پارسال افزون بر 2 میلیارد و 715 میلیون لیتر معادل 100 هزار تانکر نفت خام و افزون بر 407 میلیون و 199 هزار لیتر میعانات گازی معادل 15 هزار تانکر جاده پیما از طریق این دو خط به پالایشگاه شیراز انتقال یافت.
 
وی ادامه داد: در 10 ماهه نخست امسال، معادل 2 میلیارد و 444 میلیون لیتر نفت خام و معادل 226 میلیون و 225 هزار لیتر میعانات گازی توسط این خطوط انتقال یافته است.

علیرضا خیراندیش معاون فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه فارس نیز با اشاره به اینکه در حال ایمن سازی 16 کیلومتر از خطوط لوله گچساران – شیراز هستیم افزود: این خطوط لوله در مجاورت شهر صدرا شیراز قرار دارد.

 
وی بیان کرد: روزانه 40 تا 44 هزار بشکه نفت با این لوله انتقال داده می شود.
 
خیراندیش افزود: در جهت افزایش قابلیت شناسایی خطوط لوله، تابلوها و نشانگرهای هشداردهنده به رنگ زرد(مارکر) در فاصله 50 تا 100 متر قرار داده شده است تا افراد از وجود لوله در این محل اطلاع داشته باشند.
 
خیراندیش تصریح کرد: فاصله مسیر خطوط انتقال لوله گچساران – شیراز 225 کیلومتر و اعتبار اختصاص داده شده به آن 206 میلیارد ریال است.
 
معاون فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه فارس با بیان اینکه مدت اجرای این طرح 15 ماه است افزود: طرح از اواسط مهر ماه آغاز شده و تاکنون 29 درصد پیشرفت داشته است.
 
وی اضافه کرد: ایمن سازی خطوط تا 8 ماه دیگر به پایان می رسد.
انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.