سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

ایجاد ۳۱ هزار شغل در شهرک‌های صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از ایجاد ۳۱ هزار و ۵۱۶ اشتغال در شهرک‌های صنعتی سراسر کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل؛ علی یزدانی در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل اظهار داشت: امسال دو هزار و ۴۸۳ قرارداد جدید در شهرک‌های صنعتی منعقد و هزار و ۹۸۶ بنگاه جدید در شهرک‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

وی اشتغال جدید حاصل از این رویداد را ۳۱ هزار و ۵۱۶ نفر عنوان و افزود: در عین حال ۴۵۲ طرح صنعتی و عمرانی که شامل ۲۵۸ کارخانه و ۱۹۴ پروژه عمرانی است به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای بهبود فعالیت شهرک‌های صنعتی منشور ایمنی شهرک‌ها تدوین شده و به زودی به شهرک‌های استانی ابلاغ می‌شود.

یزدانی افزود: علاوه بر این در سال آینده افزایش قیمتی در نواحی و شهرک‌های صنعتی وجود ندارد و در شهرک‌ها و نواحی تقاضامحور به میزان افزایش تورم افزایش قیمت اعمال می‌شود.

وی همچنین از تفویض اختیارات سازمان به شهرک‌های استانی خبر داد و گفت: ابلاغ این دستورالعمل در اسفندماه صورت خواهد گرفت.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از جمله ضرورت‌های رکود از تورم را سرمایه‌گذاری دانست و افزود: سرمایه‌گذاری داخلی یا خارجی یا هردو ضرورت ویژه دارد.

یزدانی در خصوص نبود تفاوت قیمت‌گذاری شهرک‌های صنعتی و نبود جذابیت برای استان‌های کم برخوردار جهت سرمایه‌گذاری تصریح کرد: دلیل یکسان بودن قیمت به مجانی بودن زمین و قیمت‌گذاری بر اساس زیرساخت‌ها برمی‌گردد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بخشی از اقدامات شهرک‌های صنعتی را فعال کردن حوزه متقاضیان به جای حوزه حقوقی دانست و گفت: لازم است مدیران استانی نیز به فعال کردن این حوزه با رویکرد تکریم ارباب‌رجوع توجه نشان دهند.

مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل معرفی شد

با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، علی نظری شیخ احمد به عنوان مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل معرفی شد.

مدیرعامل سابق شرکت شهرک‌های صنعتی استان از هزینه کرد ۶۰ درصد از درآمد این شهرک ها برای توسعه زیرساخت‌ها خبر داد.

ابراهیم فریدی افزود: توافق برای بهبود راه‌های منتهی به شهرک‌های صنعتی با راه و شهرسازی استان انجام شده و ۱.۳ میلیارد تومان برای بهسازی راه ارتباطی دو شهرک صنعتی پیش‌بینی شده است.

وی به بودجه ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی سال جاری شهرک‌ها اشاره کرد و گفت: علاوه بر این در حین فعال بودن یک شهرک خصوصی جواز دو شهرک دیگر صادر شده و ۳ شهرک خصوصی دیگر نیز در دست ساختاست.

مدیرعامل سابق شرکت شهرک‌های صنعتی استان به خرید سه دستگاه خودرو آتش‌نشانی و تکمیل یک ساختمان آتش‌نشانی اشاره و تأکید کرد: دو ساختمان در پارس آباد و مشگین شهر نیز در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

فریدی همچنین به برخورداری ۹۱ درصد از واحدهای تولیدی از تصفیه‌خانه و ۱۰۰ درصد واحدها از لوله‌کشی گاز اشاره کرد و افزود: ۹۴ درصد از واحدها سند ثبتی داشته و در ۳ سال گذشته ۲۶۰ هکتار سند تفکیکی صادر شده است.

وی همچنین به فعالیت دو خوشه فرش و پلاستیک اشاره کرد و گفت: در سه سال گذشته ۶۶ واحد تولیدی از رکود خارج شده و ۱۶۶ واحد پروانه بهره‌برداری دریافت کردند.

اردبیل در رتبه ۲۵ صنعت

مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی استان اکثر شاخص‌های اقتصادی استان را پایین‌تر از متوسط کشوری دانست و گفت: اردبیل رتبه ۲۵را در بخش صنعت در مقایسه با سایر استان‌ها به خود اختصاص داده است.

علی نظری شیخ احمد سهم تولیدات ناخالص داخلی استان را سه‌دهم درصد دانست و افزود: این در حالی است که استان اردبیل برخوردار از منابع متعدد از جمله نیروی کار و سرمایه و منابع طبیعی است.

وی تأکید کرد: سازمان صنایع کوچک می‌تواند استان را برای صنعتی شدن حمایت کند و لازمه آن آماده‌سازی زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی استان با تأکید به اینکه از کل مساحت استان با ۱.۸ هزار هکتار فقط هزار و ۲۰۰ هکتار به شهرک‌های صنعتی اختصاص یافته و با احتساب واحدهای خارج از شهرک هزار و ۵۰۰ هکتار به بخش صنعت اختصاص یافته است، به ضرورت افزایش این مقدار تأکید کرد.

نظری شیخ احمد متذکر شد: برای صنعتی شدن استان لازم است در یک دوره چهارساله این میزان به پنج برابر افزایش یابد و اولویت اصلی ما می‌بایست خدمت‌رسانی به بخش صنعت و ایجاد اشتغال باشد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.