استاندار اردبیل گفت: 416 طرح تولیدی و اقتصادی با 8 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، مجید خدابخش در نشست اعضای ستاد دهه فجر با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل افزود: دهه فجر فرصت مناسبی است تا از دستاوردهای انقلاب اسلامی یاد کرده و این دستاوردها را به مردم بویژه نسل جوان اطلاع رسانی کنیم.

وی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را پیشرفت علمی، سیاسی و اقتصادی دانست که با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ملت ایران تحقق یافت و باید قدر این نعمت ها را بدانیم.

استاندار اردبیل اضافه کرد: یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی توسعه و عمران شهرها و روستاها بود طوری که قبل از انقلاب شاخص بهره مندی مردم از تسهیلات آب، گاز، برق و راه به مراتب پایین بود اما امروز شاهد بهره مندی شهرها و روستاها از آب، برق، گاز و راه هستیم.

خدابخش بیان کرد: قبل از انقلاب تنها شهرهای تهران و شیراز از گاز بهره مند بودند ولی هم اکنون نه تنها تمام شهرها از این نعمت بهره مند هستند بلکه روستاها هم دارای این امکانات بوده و سال آینده اهالی روستاهای بالای 20 خانوار از گاز بهره مند خواهند شد.

وی افزود: برای گازرسانی روستاهای این استان در سال گذشته یک هزار میلیارد ریال هزینه شده و امسال هم یک هزار و 600 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

استاندار اردبیل از خرید یک فروند بالگرد با 500 میلیارد ریال و 19 دستگاه آمبولانس جدید خبر داد و گفت: در دهه فجر تنها در حوزه سلامت و درمان 2 هزار و 700 میلیارد ریال طرح قابل افتتاح است.

خدابخش همچنین در زمینه تصویب طرح بندر خشک افزود: این طرح امروز در کارگروه ویژه امور مرزی به تصویب رسید و در صورت تصویب در هیات دولت، استان اردبیل به خط ریلی جمهوری آذربایجان، داغستان، قرقیزستان، گرجستان و روسیه وصل خواهد شد.

وی افزود: تصویب نهایی منطقه آزاد تجاری و صنعتی و بندر خشک تحول زیادی را در اشتغال و سرمایه گذاری ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.