در مراسمی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت علی نظری مدیر عامل جدید شهرک های صنعتی استان اردبیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم گفت : 100 هزار جواز تاسیس بنگاه های کوچک در شهرک های صنعتی کشور صادر شده که با بهره ‌برداری از این پروژه‌ها می‌توان گام بزرگی در پویایی اقتصاد و اشتغال کشور برداشت.

وی با اشاره به اینکه در حال‌حاضر 84 هزار و 500 بنگاه کوچک در کشور فعالیت می‌کنند، افزود: باید برای اینکه این بنگاه‌ها تاثیرگذاری به سزایی داشته باشند مدیریت بازاریابی را مبنای کار قرار داد.

ابراهیم فریدیمدیرعامل سابق شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل نیز اظهار داشت: تمامی تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته در حوزه رشد شهرک‌های صنعتی و آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری بوده در سال93 حدود 2.5 میلیارد تومان حق مبادله و بودجه شهرکهای صنعتی استان اردبیل بود که در سال 94 این میزان به 4.5 میلیارد تومان ارتقا یافت و امسال نیز حدود 10 میلیارد تومان اعتبار مبادله شده است.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات مفید دولت یازدهم ارائه مجوز به ایجاد شهرکهای صنعتی خصوصی بود که در این راستا دو مجوز تاسیس در استان اردبیل برای احداث شهرکهای صنعتی خصوصی صادر شده و در مدت چند ماه آینده نیز به بهره‌برداری می‌رسد که به غیر از این دو شهرک احداث 3 شهرک صنعتی خصوصی دردستور کار قرار دارد.

علی نظری، مدیرعامل جدید شرکت شهرک های صنعتی اردبیل هم در این جلسه گفت: شاخص های صنعتی استان اردبیل وضعیت مطلوبی ندارد ، رتبه صنعت استان اردبیل در بین کشور کمتر از 25 درصد است.

وی افزود: برغم وجود منابع و استعدادهای اقتصادی استان اردبیل اعم از نیروی انسانی، کار، سرمایه و منابع طبیعی سهم تولید در این استان پایین است و لازم است تدابیری بیشتری برای توسعه صنعتی و زیرساخت های آن در شهرک ها و نواحی صنعتی صورت گیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.