سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

کنترل وزن یکی از راه‌های پیشگیری از سرطان است

رئیس پژوهشکده پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به سرطان، کاهش و کنترل وزن و پیشگیری از چاقی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رویا کلیشادی  امروز در همایش یک روزه پویش ملی مبارزه با سرطان در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: تحقیق‌های مختلف نشان داده است که هرچه وزن بیشتر باشد، ریسک ابتلا به سرطان نیز افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به سرطان، کاهش و کنترل وزن و پیشگیری از چاقی است، افزود: همه ما هرچه قدر برای جلوگیری از چاقی به خصوص در میان کودکان و نوجوانان تلاش کنیم به ارتقای سلامت نسل بعدی کمک کرده‌ایم.

رئیس پژوهشکده پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در رابطه با شعار 5210 برای پیشگیری از ابتلا به سرطان، خاطرنشان کرد: این شعار به معنای مصرف روزانه پنج واحد میوه و سبزی، تماشای تلویزیون و انجام بازی‌های رایانه‌ای در کمتر از 2 ساعت در روز، یک ساعت فعالیت در روز و استفاده نکردن از نوشابه‌های شیرین و گازدار است.

وی در پایان ابراز کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یکی از 6 دانشگاه پزشکی کشور است که در زمینه کنترل چاقی در میان کودکان برای کنترل بیماری‌های غیر واگیر تحقیق‌ها و برنامه‌هایی در دست اجرا دارد و امیدواریم این برنامه‌ها هر چه زودتر اجرا شوند.




انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.