سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

صدور گواهی ایمنی گام مهمی در ارتقاء ایمنی

سخنگوی شورای اسلامی استان قم گفت: عملیاتی شدن مصوبه صدور گواهی ایمنی برای واحدهای صنفی که 2.5 سال پیش به تصویب شورای اسلامی شهر قم رسیده، ولی متاسفانه هنوز عملیاتی نشده است که امیدواریم این مصوبه عملیاتی شود که گام موثر و مهمی در ارتقای سطح ایمنی واحدهای صنفی خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ عباس ذاکریان  سخنگوی شورای اسلامی سه شنبه شب، در حاشیه برگزاری کمیسیون خدمات شهری و امور زائران شورای اسلامی شهر قم در تیمچه فرش بازار قم در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به بنای قدیمی تیمچه فرش بازار قم و با بیان این که این مکان یکی از قطب های اقتصادی فرش در دنیاست، گفت:

بنای تیمچه قم توسط هنرمند برجسته دوره قاجاریه استاد حسن معمارباشی قمی در سال 1301 هجری قمری در عهد ناصری طراحی و اجرا شده است؛ تیمچه بزرگ قم در سال 1376 به شماره 1902 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده و طی سالیان اخیر توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم مورد حفاظت و مرمت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد تا کمیته ای فنی و کارشناسی تشکیل شود تا راه های ارتقای ایمنی این اماکن تجاری پیش بینی و دستور اقدام برای آن نوشته و عملیاتی شود.
وی خاطرنشان کرد: مهم ترین تصمیم، بحث عملیاتی شدن مصوبه صدور گواهی ایمنی برای واحدهای صنفی است که 2.5 سال پیش به تصویب شورای اسلامی شهر قم رسیده بود ولی متاسفانه هنوز عملیاتی نشده است که امیدواریم این مصوبه عملیاتی شود که گام موثر و مهمی در ارتقای سطح ایمنی واحدهای صنفی خواهد بود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: بر اساس آمارها، 40 درصد آتش سوزی های سطح شهر مربوط به واحدهای صنفی است که به طور حتم باید در این زمینه باید تدبیرهای لازم اندیشیده شود.

وی بیان کرد: موضوع دیگر در این جلسه، مساله تدوین اطلس آسیب شناسی شهر قم به لحاظ حریق بود که در این اطلس واحدهای صنفی به سه دسته کم خطر، میان خطر و پرخطر تقسیم می شوند و اولویت اجرای مساله ایمنی بر روی واحدهای پرخطر است که در دستور کار فوری قرار می گیرند.

وی با تاکید بر مساله آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در مساله ایمنی گفت: در مساله آموزش از راهکارهای تشویقی برای اصناف استفاده می کنیم تا سطح ایمنی واحد خود را بالا ببرند و نیز استفاده از ظرفیت های قانونی برای تعداد اندکی از واحدهای صنفی که در ایمنی واحد خود به ضوابط عمل نمی کنند که متاسفانه با بی احتیاطی هم واحد خودشان و هم سایر واحدهای صنفی را با خطر روبرو می کنند و هم ایمنی شهر و مردم را به خطر می اندازند.
ذاکریان با اعلام آمادگی شهرداری برای آموزش رایگان در زمینه ایمنی خاطرنشان کرد: با کمک همه دستگاه های مرتبط هزینه هایی که پس از وقوع یک حادثه می شود، بنا داریم که بخشی از این هزینه را قبل از وقوع حادثه برای ایمنی اختصاص دهیم.
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم در بخش دیگر سخنان خود هم چنین بر لزوم توجه به ایمنی در ساختمان ها و مجتمع های مسکونی تاکید و اعلام کرد: آموزش مسائل ایمنی به صورت رایگان به متقاضیان ارائه می شود.
وی هم چنین با اشاره به حادثه دلخراش ریزش ساختمان پلاسکو در تهران گفت: این حادثه زنگ خطری بود برای همه مسئولان برای این که مساله ایمنی را جدی بگیرند و بدانند که این گونه حادثه ها در کمین همه ساختمان های شهر به ویژه ساختمان های قدیمی وجود دارد، از این رو در راستای پیشگیری از وقوع رویدادهای ناگوار گام بردارند.

ساختمان پلاسکو (شهر تهران) واقع در خیابان جمهوری تقاطع خیابان فردوسی حدود ساعت 8 صبح روز پنجشنبه (30 دی) دچار حریق شد و حدود ساعت 11 و 30 دقیقه ساختمان به طور کامل فروریخت و تعدادی از آتش نشانان که در حال اطفای حریق بودند، زیر آوار گرفتار شدند؛ عملیات آواربرداری از روز پنجشنبه تاکنون هم چنان ادامه دارد.
کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم با حضور اعضا و مسئولان نهادهای مختلف استان قم در یکی از حجره های تیمچه فرش بازار قم به منظور ایمنی بازار بزرگ، تیمچه فرش و مجتمع های تجاری شهر قم برگزار شد.

انتهای پیام/ت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.