سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نویسندگان قدیمی‌تر با حوصله بیشتری رمان نوجوان می‌نوشتند

اعتقادم بر این است که نویسندگان قدیمی‌تر با دقت و حوصله بیشتری رمان می‌نوشتند.

هادی خورشاهیان، نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص کارهای رمان نویسان جوان گفت: اعتقادم بر این است که نویسندگان قدیمی‌تر با دقت و حوصله بیشتری رمان می‌نوشتند و اثر خود را بازنویسی می‌کردند. اما این دقت و حوصله در نسل جدیدتر رمان نویسان در بخش بزرگسال کاهش یافته است.

وی افزود: در حوزه رمان نوجوان که پدیده‌ای نوظهور است فرق زیادی نمی‌توان میان نویسندگان قدیمی‌تر و جوان قائل شد. به عبارت دیگر رمان نویسان جوان و پیشکسوت در این بخش مانند هم به رمان نگاه می‌کنند. با این تفاوت که نسل جدید به موضوعات جدیدتر می‌پردازد.

خورشاهیان عنوان کرد: توصیه می‌کنم هم دوستان هم نسل من که به دهه پنجاه تعلق دارند، هم پیشکسوتان و هم جوان‌ترها هنگام نگارش رمان نوجوان حوصله بیشتری به خرج دهند چراکه نسبت به تعداد آثار این حوزه که قابل توجه است کیفیت کارمان به این اندازه نیست. 

این نویسنده با اشاره به ملاقات خود با مخاطبانش بیان کرد: در ملاقاتم با مخاطبان در فرهنگسرای انقلاب کتابم با عنوان «این راز مال من است » را به آنها معرفی کردم و شعرها و داستان‌های مخاطبانم را گوش کردم. هر باری که با آنها ملاقات می‌کنم به یک مسئله اساسی و جدی پی می‌برم. به طور حتم باید با مخاطبانمان ارتباط داشته باشیم و این ارتباط به شدت روی کیفیت اثرمان تاثیر می‌گذارد.

خورشاهیان ادامه داد: در صورتی که نویسنده به طور مداوم مطالعه نکند نمی‌تواند بنویسد. مطالعه کتاب خوب در درجه اول است اما ارزش ارتباط با مخاطب نیز برای ارتقای کیفیت اثر یک نویسنده کمتر از مطالعه نیست.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.