سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شبکه المیادین گزارش داد:

تشدید نگرانی‌ها در خصوص اقدامات تنش‌زای رژیم آل‌خلیفه ضد مخالفان

نگرانی درباره بی حد و مرز بودن اقدامات حکومت بحرین ضد مخالفان در این کشور تشدید شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، با اجرای نخستین حکم اعدام سیاسی در دوره فعلی بحرین، نگرانی‌ها درباره اقدامات تنش زای رژیم این کشور ضد مخالفان و نبود هیچ سقفی برای این اقدامات تشدید شد. 

گزارشگر شبکه المیادین گفت: رژیم بحرین هیچ تعامل مثبتی با خواسته های مردم از زمان آغاز اعتراضات در سال 2011 نداشته است. ورود نیروهای سپر جزیره به بحرین، موضع گیری آشکاری از طرف سعودی‌ها بود که در مقابله با هر نوع تحرکاتی در داخل بحرین تعلل نخواهند کرد. تصاویر تخریب میدان اللؤلؤه در منامه که مرکز اعتراضات مردمی بود، نماد سیاست رژیم بحرین با مخالفان است. برخورد منفی با مخالفان از همان نخستین روزهای آغاز اعتراضات شروع شد و شماری از معترضان در تیراندازی نیروهای امنیتی کشته شدند. بازداشت سران جمعیت های مخالف بحرینی از جمله شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق و سلب تابعیت مخالفان از جمله شیخ عیسی قاسم مرجع عالی شیعیان بحرین، گام هایی که با حمایت آشکار سعودی‌ها برداشته شد. عربستان با استقرار نیروهای سپر جزیره، به حضور نظامی در بحرین ادامه می دهد. 

در ادامه این گزارش آمده است: عربستان پیش از این با اعدام شیخ نمر باقر النمر، روند اعدام های سیاسی را آغاز کرد. کشورهای غربی در برابر این اقدامات سکوت پیشه کرده اند. اقداماتی که هرگز به حد اعدام نرسیده بود. شهید شدن جوانان برای بحرینی ها مسئله جدیدی نیست، اما مسئله جدید، قانونی جلوه داد قتل آنها با اعدام مخالفان است. این اقدام می تواند مسیر حیات سیاسی در بحرین را تغییر دهد. تصمیم شاه بحرین در امضای حکم اعدام این سه جوان، با فشار مقامات اماراتی صورت گرفت. زیرا یکی از جوانان متهم به قتل افسر اماراتی است. بر اساس اطلاعات المیادین، تماس های عراقی با مقامات اماراتی شب پیش از اجرای حکم اعدام صورت گرفت تا مانع از این اقدام شود. اما این تماس ها به نتیجه نرسید که بیانگر میزان اصرار رژیم بحرین در تنش آفرینی است. 

گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: رژیم بحرین شاید با تاکتیک «ضربات پی در پی»، برای اتخاذ تصمیمات شدیدتری در آینده برنامه ریزی می کند. پس از زندانی کردن شیخ علی سلمان، تابعیت شیخ عیسی قاسم سلب شد و سپس این سه جوان اعدام شدند. اکنون نگرانی آن است که این قبیل اقدامات هیچ حدو مرزی نداشته باشد.


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.