سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

اعلام قیمت نهایی گوشت در استان

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت:تاکنون و در سه روز گذشته 15عامل توزیع به دلیل تخلف گران فروشی به تعزیرات حکومتی ارجاع شدند.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ امیر جانی پور اظهار داشت که البته تعیین گذاری قیمت گوشت تاکنون بر عهده سازمان جهاد کشاورزی و حوزه پشتیبانی امور دام بوده ولی در روزهای گذشته به دلیل نابسامانی و افزایش بی سابقه قیمت این کالای اساسی این سازمان به ضرورت وارد عمل شد.

وی تصریح کرد که قیمت هر کیلو گرم گوشت بزغاله و بره توسط سازمان حمایت و تنظیم بازار استان 310 هزار ریال، گوسفند 250 هزار ریال، گوشت گاو 230 هزار ریال و گوساله نیز 280 هزار ریال تعیین شده است.

افزایش قیمت گوشت در کهگیلویه و بویراحمد در حالی با قیمت های نا متعارف و ناگهانی در این روزها مواجه بوده که مردم و شهروندان این میزان افزایش را بی سابقه می دانند.

قیمت نهایی گوشت تازه بره و بزغاله در این استان تا پیش از آغاز موج گرانی این کالا برای هرکیلوگرم حدود 250 هزار ریال و بز و گوسفند نیز کمتر از 190 هزار ریال نیز به فروش می رسید.

قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله نیز کمتر از 220 هزار ریال بود که اکنون قیمت مصوب آن به حدود 280 هزار ریال رسیده است.

جانی پور ابراز داشت: مردم در نقاط مختلف استان نیز هرگونه سوء استفاده عاملان فروش و دلالان در زمینه فروش گوشت به غیر از قیمت مصوب را با شماره گویای 124 بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اطلاع دهند.

وی بیان کرد که افزایش ناگهانی قیمت گوشت قرمز در سطح کشور و این استان ناشی از افزایش قیمت دام زنده است که با تامین آن قیمت ها کاهش پیدا می کند.

سرانه مصرف گوشت قرمز در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود هشت هزار تن و میزان تولید سالانه نیز افزون بر 16 هزار تن است.


انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.