سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فتاح در برنامه گفتگوی ویژه خبری:

کمیته امداد ۲۷۵ میلیارد تومان از محل صندوق‌های صدقات درآمد داشته است/ یک میلیون و ششصد و بیست هزار نفر زیر پوشش حمایت کمیته امداد هستند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در برنامه گفتگوی ویژه خبری به تبیین مصوبات جدید مجلس و توجه بیشتر به مددجویان پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،« مصوبات جدید مجلس و توجه بیشتر به مددجویان» موضوع گفتگوی ویژه خبری امشب شبکه دو سیما بود که پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به تبیین آن پرداخت.

وی در ابتدا در تشریح سه مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی مبنی بر افزایش مستمری مددجویان کمیته حضرت امام و سازمان بهزیستی اظهار داشت: مصوبه اول که مهمترین این مصوبات است حداقل مستمری مددجویان تحت پوشش امداد و بهزیستی را معادل ۲۰٪ حداقل حقوق پایه شورای عالی کار تعیین کردند.

فتاح ادامه داد: مصوبه دوم نیز تصریح دارد که یک درصد از عوارض کالاهای ورودی در مناطق آزاد صرف نیازمندان اطراف همان منطقه شود و مصوبه سوم نیز که با همکاری دولت و مجلس مصوب شد، این است که از منابع قرض الحسنه بانک ها در سال برای صد هزار شغل برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تسهیلات پرداخته شود.

یک میلیون و ششصد و بیست هزار خانواده تحت پوشش حمایت کمیته امداد هستند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه از منابع هدفمندسازی یارانه ها و محل حذف یارانه های چند دهک بالای جامعه، این مصوبات تعیین منبع خواهد شد اعلام کرد: مددجویان و مستمری بگیران ما یک میلیون و ششصد و بیست هزار خانوار است که اگر چهارصد و پنجاه هزار خانواده تحت پوشش بهزیستی را به آن اضافه کنیم حدود دو میلیون و صد هزار خانواده مشمول این طرح خواهند بود.

۲۵ دی جشن خودکفایی صد هزار مددجو را با حضور رئیس جمهور برگزار می کنیم

وی با اعلام این خبر که ۲۵ دی ماه ( شنبه آینده ) جشن خودکفایی صد هزار مددجوی کمیته امداد را با حضور رئیس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت  برگزار خواهیم کرد گفت: براین اساس می توانیم جدید الورود ها را تحت پوشش و حمایت خود قرار دهیم.

فتاح خاطر نشان ساخت: لزوما هر حمایتی منتهی به رفع کامل فقر نمی شود بلکه بستگی به خوداتکایی، خود اشتغالی، رونق اقتصاد کشور، خروج از رکود، کاهش بیکاری، صادرات بیشتر محدود شدن قاچاق کالا و آسیب های اجتماعی و ... دارد و طبیعی است که در این صورت ورودی به کمیته امداد کم خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی ره همچنین بیان داشت : هفتاد و دو هزار دانشجو و سیصد و سی هزار دانش آموز را تحت پوشش و حمایت خود داریم و در سال جاری هفتاد هزار فقره وام ازدواج بلاعوض پرداخت کرده ایم که این رقم تا آخر سال به صد هزار فقره خواهد رسید ضمن اینکه امسال حداقل چهل هزار واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش خود می سازیم.

وی ادامه داد: همچنین هشتاد هزار کودک زیر شش سال را از نظر تغذیه تحت پوشش داریم که ماهانه حداقل هفتاد و پنج هزار تومان به هر کدام پرداخت می شود، حدود صد و نود هزار یتیم را تحت پوشش داریم که غیر از یارانه ای که از سوی دولت به آن ها تعلق می گیرد ماهانه صد و بیست هزار تومان به آن ها پرداخت می شود.

سال گذشته از محل صندوق های صدقات، حدود ۲۷۵ میلیارد تومان درآمد داشتیم

رئیس کمیته امداد امام خمینی ره در خصوص میزان درآمدهای مردمی این کمیته نیز با بیان اینکه کمیته امداد حضرت امام بیشتر وابسته منابع مردم است و از محل های مختلف این درآمدها را کسب می کند گفت: سال گذشته از محل صندوق های صدقات حدود دویست و هفتاد و پنج میلیارد تومان درآمد داشتیم.

فتاح در ادامه با اشاره به اینکه، هر يتيم در کشور حداقل5 حامی دارد گفت : کمیته امداد مجموعا 1200 میلیارد تومان در سال درآمد از محل کمک های مردمی داشته است.

وی با بیان اینکه، بودجه دولت به صورت مستمری است افزود:  طبق مصوبه مجلس برای هر خانواده مجموعا در سال 96 به طور متوسط180 هزار تومان تخصیص داده شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با اشاره به اینکه، یک میلیون و620 هزار خانوار تحت پوشش حمایت کمیته امداد است اظهار داشت:  به طور متوسط برای هر خانواده 72 هزار تومان داده می شود البته، از 53 هزار تومان برای تک نفر شروع و تا 100 هزار تومان برای خانواده پنج نفره تخصیص داده شده است.

کمیته امداد3250 میلیارد تومان برای بیمه تامین اجتماعی350 هزار خانواده اختصاص داده است

فتاح با اشاره به اینکه، کمیته امداد3250 میلیارد تومان برای بیمه تامین اجتماعی350 هزار خانواده اختصاص داده ،ادامه داد: اکنون نیاز خانواده ها مانند سی -چهل سال گذشته نیست بعضا دانش آموزان از ما کامپیوتر و گوشی موبایل می خواهند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه، با اقدامات انجام شده از سوی دولت ها دیگر گرسنه و محتاج نان نداریم گفت: همه ایرانیان از نعمت آب ، گاز ، برق و تلفن برخوردار هستند لذا نظام در طول 40 سال گذشته کارهای زیادی انجام داده است.

وی تصریح کرد: یکی از مصوبات خوب مجلس این بوده است که برای اولین بار برای مددجویان که قصد ساخت مسکن دارند هزینه انشعاب برق، گاز و آب را نمی گیرد.

فتاح با اشاره به اینکه، کمک دولت ها به مجلس کم بوده است گفت: نباید از این قضایا استفاده سیاسی کرد  لذا نباید با نیازمندان بازی سیاسی کرد زیرا علاوه بر ضربه زدن به داخل کشور سبب سوءاستفاده دشمنان از این سیاه نمایی ها خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون بیمه تامین اجتماعی افزود: بسیاری از صنوف بیمه تامین اجتماعی ندارند و لذا وقتی حادثه ای برای آنها رخ می دهد درآمدش قطع می شود و به کمیته امداد رجوع می کنند.

فتاح با تاکید بر اینکه، بیمه تامین اجتماعی باید فراگیر شود افزود:  امسال 5 هزار خانواده بازنشسته می شوند  و با یک سوم حداقل حقوق از تحت پوشش کمیته امداد خارج می شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با اشاره به اینکه، ظرف 7-8 سال آینده350 هزار خانواده بازنشسته خواهند شد بیان کرد:  امسال 5 هزار نخبه را  تحت پوشش قرار داده ايم به گونه ای که ده ها هزار نفر زیر رتبه هزار هستند.

وی با اشاره به اینکه، هدفمان افزایش اعتماد عمومی مردم است خاطرنشان کرد: کمیته امداد در طول37 سال گذشته مورد اعتماد مردم بوده است.

وی با بیان اینکه،  میزان صدقات مردمی سال گذشته8 درصد و امسال 10 درصد افزایش یافته ،ادامه داد: آرزویمان این است که روزی برسد تا دیگر افرادی را تحت پوشش نداشته باشیم.

فتاح گفت: از اول سال تاکنون160 هزار خانواده از پوشش ما خارج شده اند و 100 هزار خانواده خودکفا شده اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با اشاره به انتقال ساختمان کميته امداد از سوهانک به خیابان آزادی گفت: سند ساختمان قدیمی قیمت گذاری شده است و آن را پشتوانه وام قرض الحسنه  و به عنوان رهن نزد بانک گذاشته ایم .

وی با اشاره به اینکه، هزار میلیارد تومان برای آن ساختمان قیمت کارشناسی گذاشته شده عنوان کرد: مابه التفاوت ساختمان ها را برای تضمین استفاده خواهیم کرد.

فتاح با اشاره به اینکه، عزم ملی برای برخورد منطقي با آسیب های اجتماعی لازم داریم بیان کرد: وظیفه جمع آوری متدکديان به کمیته امداد محول نشده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با اشاره به اینکه، برخورد با آسیب های اجتماعی نیاز به وفاق ملی دارد گفت: امیدواریم با وفاق و همدلی شاهد کاسته شدن روز به روز آسیب ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه، 30 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد به دلیل اعتیاد سرپرست خانواده هستند ادامه داد: امداد، خیرین و  بهزیستی جایی موقت است و به صورت اورژانسی مشکلات اولیه را  حل می کنند.

فتاح با تاکید بر اینکه، موسسات خیریه رقیب کمیته امداد امام خمینی نیستند اظهار داشت: از هفت تا هفده هزار موسسه خیریه مجوز دار ند .

وی با اشاره به اینکه، کمیته امداد امام خمینی از سوی دفتر مقام معظم رهبری، حراست کل کشور و سازمان بازرسی نظارت می شود  گفت: بسیاری از موسسات خیریه به صورت داوطلبانه با کمیته امداد همکاری می کنند.

وی در پایان تصریح کرد : یک میلیون و620 هزار خانواده مستمری بگیر تحت پوشش هستند که 60 درصد آنها زنان سرپرست خانوار هستند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
مجید
۱۴:۲۱ ۱۹ دی ۱۳۹۵
جناب رئیس از نهاد تحت مدیریت شان اطلاع چندانی ندارند کافی است برای اطلاع از کسانی که شب سر گرسته بر زمین می گذارند به نانوایی سر کوچه ما مراجعه کند که تا پول دو قرص نان قبلی را پس ندهیم سومی را به ما نسیه نمی دهد با 80 درصد از کار افتادگی تحت پوشش.