سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

مدارس فرسوده اندیمشک چشم انتظار اعتبار

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: 40 مدرسه فرسوده در اندیمشک نیاز به نوسازی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا رضایی خاطرنشان کرد: در مجموع حدود 2 میلیارد تومان اعتبار استانی و همین میزان نیز اعتبار ملی برای ساخت پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش در اندیمشک اختصاص یافته اما در شرایط فعلی حدود 35 میلیارد تومان برای بازسازی مدارس فرسوده در این شهرستان مورد نیاز است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در اندیمشک 9 پروژه در حال ساخت وجود دارد که از این تعداد یک پروژه مجموعه ورزشی، یک پروژه معلم‌سرا و دیگر پروژه‌ها فضاهای آموزشی با مجموع حدود 60 کلاس درس هستند.

رضایی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها از حدود دو سال گذشته، تصریح کرد: این پروژه‌ها به دلیل مشکلات تأمین منابع مالی که امسال نیز با آن مواجه هستیم، هنوز تکمیل نشده‌اند؛ با این وجود پیش‌بینی می‌کنیم استخر مجموعه ورزشی و 2 مدرسه تا پایان سال به بهره‌برداری برسند و برای دیگر پروژه‌ها نیز تلاش می‌کنیم در سال آینده تکمیل شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان اذعان داشت: پروژه استخر مجموعه ورزشی تاکنون پیشرفت فیزیکی 70 درصدی داشته است؛ همچنین پروژه معلم‌سرا با پیشرفت 40 درصد در حال اجرا است و در مجموع این پروژه‌ها به‌طور متوسط 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

وی درباره اعتبارات این پروژه‌ها، اظهار کرد: حدود 2 میلیارد تومان از محل منابع استانی اختصاص یافته و در اعتبارات ملی نیز همین میزان پیش‌بینی شده است، اما این اعتبارات تخصیص پیدا نکردند؛ امسال از محل اعتبارات بنیاد برکت قرار است تعدادی پروژه اعم از احداث جدید، تخریب و بازسازی و همچنین تعمیر مدارس انجام شود که در مجموع برای این پروژه‌ها 11 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار از سوی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اختصاص یافته است.

رضا رضایی با اشاره به وضعیت مدارس اندیمشک گفت: در حال حاضر 116 فضای فیزیکی در قالب 819 کلاس درس در اندیمشک وجود دارد که از این تعداد حدود 40 مدرسه معادل 34.5 درصد از کل فضاهای فیزیکی، نیاز به بازسازی دارند و حدود 300 کلاس درس را شامل می‌شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان خاطرنشان کرد: در مجموع برای بازسازی این مدارس فرسوده به اعتباری حدود 35 تا 36 میلیارد تومان نیاز است؛ همچنین در بخش الوار گرمسیری 111 مدرسه در قالب 302 کلاس درس وجود دارد که البته بیشتر این مدارس در مناطق روستایی هستند و وضعیت فرسودگی مدارس در این بخش نیز مشابه اندیمشک است.

انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.