سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

احداث بزرگترین باغ انجیر موقوفه کشور در سمنان

این باغ با آورده 60 درصدی سرمایه‌گذار بخش خصوصی در منطقه اعتضادیه سمنان به وسعت 15 ونیم هکتاراحداث شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در حاشیه این مراسم گفت: 28 درصد از رقبات در اختیار این سازمان دارای کاربری کشاورزی است که 20 درصد این رقبات در اختیار مردم است.

عباسعلی جعفری افزود: برای احیای 8 درصد باقیمانده 540 میلیارد تومان نیاز است و سازمان اوقاف و امور خیریه بنا دارد این رقبات را نیز با مشارکت تعاونی‌ها و بخش خصوصی احیا کرده و به باردهی اقتصادی برساند.


وی اظهارداشت: طرح احیای موقوفات کشاورزی کشور با واگذاری اولین زمین وسیع برای ایجاد باغ انجیر در منطقه اعتضادیه سمنان با آورده 60 درصدی سرمایه‌گذار بخش خصوصی و مشارکت 40 درصدی سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان بزرگترین باغ انجیر موقوفه کشور در زمینی به وسعت 15 و نیم هکتار آغاز شد.

جعفری تصریح کرد: این طرح 10 ساله را سرمایه‌گذار بخش خصوصی با آورده  5 میلیارد ریالی طی 4 مرحله اجرا می‌کند که پس از 4 سال به محصول‌دهی اولیه و در مدت 10 سال به اوج تولید با 12 تن در هکتار خواهد رسید.

کار نهال کاری انجیر بومی زرد سمنان از اردیبهشت سال آینده آغاز می‌شود و علاوه بر فروش تازه‌خوری محصول، برنامه‌ریزی برای فرآوری انجیر خشک صادراتی، تولید ترشی و مربا نیز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.