سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امروز در جلسه علنی شورای شهر مطرح شد؛

اعتراض حکیمی پور به افزایش اختیارات شهردار/ خود شورا تفویض اختیار کرده است

در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران احمد حکیمی پور نسبت به افزایش اختیارات شهردار و فراتر رفتن آن از حد هیأت وزیران اعتراض کرد که رئیس شورا در جواب او گفت: شورا اختیارات خود را تفویض کرده و مشکل قانونی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد حکیمی پور عضو شورای شهر تهران در جریان سیصد و شانزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران نسبت به تبصره 13 بودجه شهرداری و افزایش اختیارات شهردار اعتراض کرد.

وی گفت: مطابق قانون در شهرهایی که بالای 1.5 میلیون جمعیت دارند، شهردار نباید این قدر اختیار داشته باشد و اختیارش از هیأت وزیران فراتر رود.

عضو شورای شهر تهران به بحث بودجه در اختیار شهردار اشاره کرد و گفت: مطابق قانون شهردار باید تا سقف 1 میلیارد و 200 اختیار داشته باشد.

در ادامه حبیب کاشانی در جواب حکیمی پور گفت: درست است که قانون این گونه می گوید اما خود شورا با توجه به قدمت 100 ساله شهرداری تهران و اعدادی که بسیاری از آن ها برای سال های دور هستند و ارزش خود را از دست داده اند، مبالغ جدید را به شهردار اختیار داده است.

همچنین ناصر امانی معاون شهردار تهران نیز گفت: این موضوع که حکیمی پور مطرح می کند، برای قانون مناقصه است و در مقابل قانون می گوید که شورا هرچه بخواهد، می تواند از وظایف خود به شهردار تفویض کند.

وی ادامه داد: اگر این تفویض صورت نگیرد که تمام معاملات کوچک و بزرگ شهرداری باید در صحن شورا مطرح و به تصویب برسد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر گفت: این که اختیارات شهردار زیاد است، باز می گردد به مصوبه شورای شهر و شهردار خودش خلاف قانون عمل نکرده است.

وی ادامه داد: مطابق قانون شورا اختیارات را تفویض کرده، حالا اگر زیاد است باید در صحن شورا مطرح و در مورد آن تصمیم گیری شود.

چمران تأکید کرد: موضوع تفویض اختیارات شورا از همان شورای اول اجرا شده است و مشکلی ندارد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.