در سیصد و شانزدهمین جلسه شورای شهر تهران اعضا نسبت به عملکرد هیأت رئیسه در عدم توزیع گزارش های کمیسیون ها انتقاد کردند که چمران انتقاد آن ها را پذیرفت.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر در سیصد و شانزدهمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه به روند فعالیت هیأت رئیسه اعتراض دارم، اظهار داشت: عملکرد هیأت رئیسه تعرض به حقوق نمایندگان است، چراکه باید گزارشات اعضا و کمیسیون ها برای اعضا ارسال شود، اما این مهم محقق نمی‌شود و می‌توان گفت هیأت رئیسه، چشم ما را در بررسی گزارش ها بسته است، اما متأسفانه با این که 3 سال و نیم است که نسبت به این روند اعتراض می‌کنیم، اما تغییری حاصل نمی شود.

وی با بیان اینکه شهرداری باید از عملکرد بودجه‌ای خود دفاع کند، افزود: جای سوال است که چرا شورای شهر گزارش عملکرد را بررسی و حتی آن را بیان می‌کند؟

حافظی با بیان اینکه گزارش ها در فایل پاورپوینت ارائه می‌شود، گفت: این تصاویر به سرعت از مقابل چشم اعضا عبور داده می شوند به گونه ای که در گزارش تبصره‌های بودجه 95 شهرداری در پایین تصویر پاورپوینت یک جمله قید شده بوده که متأسفانه هیچ کس آن را ندید که براساس آن تاکسیرانی یک میلیارد در بخش فرهنگی هزینه کرده است که در بودجه هایش پیش بینی نشده بود که این مسأله مورد توجه قرار نگرفته است.

وی افزود: متأسفانه اعتراضات ما نیز به جایی نمی‌رسد.

*دیالوگ ها دو طرفه است و ما تنها شنونده

مجتبی شاکری پس از استماع گزارش دبیر در خصوص تبصره‌های بودجه سال 95 شهرداری تهران با بیان اینکه متأسفانه به دلیل در اختیار قرار ندادن گزارش بودجه ما شاهد برقراری دیالوگی تنها بین علیرضا دبیر و معاون شهردار بوده‌ایم، گفت: باید گزارش‌ها در اختیار همه اعضا قرار داده شود تا بتوانیم در مورد این مسائل گفتگو کنیم، نه اینکه بیاییم فی البداهه موضوعی را مطرح کنیم.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه ما در شورا روزنامه نمی‌خوانیم و باید در مورد گزارش‌های ارائه شده، پاسخ درست و معقولی بدهیم، گفت: متأسفانه این که گزارش در اختیار اعضا قرار داده نشود به یک رویه بین معاونین، ادارات کل و حتی کمیسیون‌های شورا بدل شده، به گونه‌ای که من به علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون بودجه گفته‌ام که گزارش را در اختیار من قرار دهید، اما وی اعلام کرده که باید رئیس شورا این کار را انجام دهد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر نیز با بیان این که اگر گزارش در اختیار من قرار داده شود، آن را در اختیار اعضای دیگر نیز قرار می‌دهم، گفت: تصمیماتی که اتخاذ می‌شود باید از یک هفته قبل گزارش افراد، معاونت‌ها و غیره بر روی سایت اعضا قرار گیرد.

*چنین گزارشی به درد مصاحبه مطبوعاتی می خورد

محسن سرخو نیز با انتقاد از روند موجود گفت: این که دبیر یا سالاری گزارش دهند و ما نیز به مانند خبرنگاران گوش دهیم، چه فایده ای دارد؟

وی افزود: اگر این طور است که مصاحبه مطبوعاتی بگذارند و توضیحات را به رسانه ها بدهند، برای چه وقت ما را می گیرند.

عضو شورای شهر نیز در ادامه خواستار ارائه گزارش ها به اعضا زودتر از مطرح شدن در صحن شورای شهر شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار