سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

کاشان در مدار خشکسالی قرار دارد

رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: با وجود بارش چند روز گذشته در کاشان، این شهرستان همچنان در مدار خشکسالی قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس ارغوانی  در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران کاشان اظهار کرد: میزان بارندگی های این شهرستان از ابتدای سال زراعی جاری نسبت به بلند مدت مشابه سال قبل 52 درصد کاهش داشته است.
وی میزان بارندگی های بلند مدت این شهرستان را نیز 33 میلیمتر اعلام کرد و افزود: بارندگی سال جاری نسبت به بارش های بلند مدت 48 درصد کاهش داشته است.
ارغوانی هم چنین تصریح کرد: علت آلودگی هوای کاشان می تواند مربوط به «وارونگی فرونشینی هوا» باشد که این رخداد تشکیل مه و افزایش آلودگی هوا را با خود همراه دارد.
رئیس اداره هواشناسی کاشان از تصویب 9 طرح در کارگروه «توفان و بلاهای جوی و اقلیمی» این شهرستان هم خبر داد و تصریح کرد: تاکنون 75 درصد این طرح ها اجرایی شده است.
وی جانمایی ایستگاه قمصر، اطلاع رسانی دقیق و محلی وضعیت جوی، تهیه نقشه مخاطرات جوی و اقلیمی شهرستان، برگزاری منظم و هفتگی نشست های هواشناسی کشاورزی و گردشگری را از جمله این مصوبه ها برشمرد.
رئیس اداره هواشناسی کاشان همچنین میزان بارش 48 ساعت گذشته در این شهر را 6.1 میلیمتر ذکر کرد و گفت: میزان بارش سال زراعی امسال 18.2 میلیمتر است که این مقدار در مدت مشابه سال زراعی قبل 36.8 بوده است.
وی با اشاره به ادامه بارندگی ها در این شهرستان، یادآور شد: با توجه به پیش بینی انجام شده این ناپایداری جوی و بارش های متناوب تا اواخر امروز (سه شنبه) ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/م
برچسب ها: اصفهان ، خشکسالی ، درکاشان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.