سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت؛

تحصیل 30 هزار دانش آموز عشایری

30 هزار دانش آموز عشایری در گیلان تحصیل می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: این دانش آموزان در هزارو 900کلاس ، درس می خوانند که بیشتر این کلاسها چند پایه است.

مهدی حاجتی در همایش استانی یاوران آموزش ابتدایی که در شهرستان ماسال برگزار شد، گفت: در انسداد مبادی بی سوادی با شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل می توانیم به ریشه کنی بی سوادی امیدوار باشیم که کمک فرمانداران و دهیاران در این زمینه بسیار ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: با فرهنگ سازی در خانواده ها و ایجاد انگیزه در آنان می توانیم فرزندان عشایری بازمانده از تحصیل را به حضور در مدارس تشویق کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تأکید بر ارتقای کیفیت آموزشی خاطرنشان کرد: هم در حوزه امکانات سخت افزاری نظیر: ساخت مدرسه و گسترش بهداشت و هم در محتوای کتابهای درسی تلاشهای خوبی انجام شده است که باید تداوم یابد.

حاجتی با اشاره به اینکه عشایر ذخیره انقلاب هستند، یادآور شد: ایجاد دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری نشانه عمق توجه دولت به حلّ مشکلات مناطق عشایری است و تهیه امکانات ورزشی و آموزشی در حد مقدورات با کمک خیرین مدرسه ساز از اولویتهای آموزش و پرورش است.

وی در پایان با اشاره به خدمات دولت در مناطق دور دست یادآور شد: هیچ دانش آموز بازمانده از تحصیل گیلانی که دولت نتواند به وی خدمات آموزشی عرضه کند، وجود ندارد و این از افتخارات نظام است. 



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.