سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

کاشانی ها دغدغه های فرهنگی رهبری را بازخوانی می کنند

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان از برگزاری جلسات تحلیل و بازخوانی کتاب «دغدغه های فرهنگی» و « انسان 250 ساله» با محوریت نظرات مقام معظم رهبری در مجتمع فرهنگی هنری این سازمان خبرداد.

مجتبی رضازاده،  در حاشیه این نشست در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اصفهان،  گفت: این جلسات به ابتکار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان هر هفته با حضور کارکنان این سازمان و سایر فعالان فرهنگی شهرستان برگزار می شود.

وی، با اشاره به تحلیل بازخوانی کتاب با حضور کارشناسان اهل فن افزود: آشنایی فعالان فرهنگی با محوریت این کتاب شامل روند تحولات اجتماعی و نیز سیره سیاسی پیامبر و ائمه اطهار(علیهم السلام)، شناخت عوامل و علل رفتارهای متفاوت اولیای الهی در برابر حوادث مشابه و استنباط نکات کاربردی و نتایج آن با زندگی امروز از جمله اهداف بازخوانی وتحلیل این کتاب است.

به‌گفته‌وی،کتاب «انسان 250 ساله» به قلم دکتر محمد حسین رجبی دوانی محقق و پژوهشگر برجسته تاریخ اسلام از انتشارات صهبا شامل سخنراني‌ها و مطالب دست‌نويس رهبر معظم انقلاب از پيش از انقلاب تا سال 1389 درباره زندگي سياسي ـ مبارزاتي ائمه (علیهم السلام) است.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان تصریح‌کرد: اين کتاب شامل 17 فصل است با نحوه چينش عناوين فصل‌ها، به صورت ترتيب تاريخي زندگي ائمه اطهار (علیهم السلام)، از دوران پيامبر اکرم(ص) تا دوره امام جواد، امام هادي و امام عسکري (ع) است که بيانات مقام معظم رهبري درباره اين سه امام بزرگوار در يک فصل ارائه شده است و در فصل پایانی غایت حرکت انسان 250 ساله مورد بررسی قرار می گیرد. وامدار مراکز قدرت و ثروت بودن در سیره نبوی جایگاهی ندارد.
رضازاده در ادامه اظهارداشت:کتاب دغدغه های فرهنگی نیز که در اردیبهشت ماه سال 1390 به چاپ رسیده شرح مزجی یکی از بیانات محوری مقام معظم رهبری در سال 1373 است که با استفاده از دیگر بیانات معظم له تکمیل شده است.
وی افزود:این کتاب در 275 صفحه یک کتاب تخصصی برای افرادی است که یا به طور مستقیم فعالیت فرهنگی انجام می‌دهند، یا در هر شغلی که دارند همیشه دغدغه‌هایی فرهنگی نیز همراه‌شان است.


انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.