مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: شب قدر شب بازخوانی کتاب اعمال ما بوده و شبی است که باید با یک اندیشه نوین و یک هدف جدید به سوی حضرت حق حرکت جسمی و روحی را آغاز کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر با اشاره به شب‌های قدر اظهار داشت: همانگونه که قرآن شب قدر را توصیف می‌کند، شب قدر بهتر از هزار ماه است و شب قدر فرصتی برای بازگشت به سوی حضرت دوست است.

وی افزود: در سیره صالحان هنگامی که حیات معنوی آن‌ها را مورد مطالعه قرار می‌دهیم بیدار باش آن‌ها برای عبودیت فقط به لیالی قدر و به ماه مبارک رمضان خلاصه نمی‌شود بلکه تمام شب‌های یک سال را اولیای خدا بیدار می‌مانند تا شب قدر و شب نزول قرآن بر اهل زمین بر آن‌ها مکشوف شود.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: شب قدر نه فقط شب نزول و عرفان قرآن است بلکه همه کتب آسمانی بر انبیا در این شب با عظمت نازل شده است.

وی عنوان کرد: شب قدر تنها به ما مسلمانان اختصاص ندارد بلکه همه بشریت باید شب قدر را شب مهم و سرنوشت ساز تقدیر خویش بدانند.

رضوی‌مهر اظهار داشت: کسانی که اهل درایت، منطق و شریعت‌ هستند می‌دانند شب قدر شبی است که طبق استعداد و قابلیت هر کس خداوند رزق و روزی معنوی و مادی آن شخص و مایحتاج او را معین می‌کند.

رضوی‌مهر افزود: خداوند در 70 آیه از آیات کتاب خویش مومنان را به سوی دعا سوق می‌دهد و می‌فرماید اگر دعا نکنید به شما دعا نمی‌کنم و باید از فرصت این شب به بهترین شکل و شیوه بهره گرفت./ب

برچسب ها: قم ، شب ، قدر ، کتاب ، اعمال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.