سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خداداد ناجی مشکی پوشان مشهدی/ سرمربی سیاه جامگان به دنبال آرزوهای دست یافتنی

پس از آنکه خداداد به عنوان سرمربی تیم سیاه جامگان انتخاب شد، قصد دارد با این تیم در نیم فصل دوم به رتبه تک رقمی دست یابد.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سیاه‌جامگان مشهد فصل گذشته شرایط سختی را پشت سر گذاشت. این تیم با مشکلات مالی زیادی مواجه شد اما در نهایت بخشی از مطالبات اعضای تیم پرداخت شد تا کادرفنی و بازیکنان امیدوار به اتفاقات خوب آینده شوند. سیاه‌جامگان به هر حال با سختی زیادی در لیگ برتر ماند که این مساله، باعث شد اعضای تیم، لیگ پانزدهم را با شادی پشت سر بگذارند و امیدوار به بازی‌های خوب در لیگ شانزدهم باشند. با مشکلات زیاد، بالاخره فرهاد کاظمی قبول کرد سرمربی سیاه‌جامگان بماند. وی در همان ابتدا اعلام کرد قصد دارد تیمش را برای قهرمانی ببندد. مسئولان سیاه‌جامگان هم خوشحال شدند و از وی خواستند بازیکنان موردنظرش را جذب کند.
 
در هر صورت سیاه‌جامگان با امید به مدعی بودن، پا به لیگ شانزدهم گذاشت، این تیم در دیدار نخست توانست اولین شگفتی لیگ شانزدهم را با برد مقابل قهرمان جام حذفی و سوپر جام ایران رقم بزند.

قبل از بازی سیاه جامگان مقابل ذوب آهن کمتر کسب باور می کرد که تیم برنده سیاه جامگان باشد اما در کمال ناباوری این اتفاق رخ داد و تیم فرهاد کاظمی توانست برخلاف انتظارات عمل کند و سه امتیاز این بازی را کسب کند.

سیاه جامگان با وجود ناهماهنگی با یکدیگر شروع طوفانی در هفته اول لیگ شانزدهم داشت و اتفاقا نتایج خوبی هم گرفت. سرمربی سیاه‌جامگان نشان داد می‌توان با یک تیم کم‌هزینه هم به اهداف بزرگ رسید.
 
در هفته‌های ابتدایی فرهاد کاظمی اعتراضش را به بی‌پولی به صورت علنی بیان کرد اما هیچ اتفاقی نیافتاد. در ادامه 5 بازیکن به دلیل بی‌پولی از سیاه‌جامگان جدا شدند که باز هم واکنشی جدی از سوی مسئولان باشگاه به این مساله نشان داده نشد.
 
این روند ادامه داشت تا اینکه فرهاد کاظمی تمرینات تیمش را ترک کرد و رفت. وقتی کاظمی رفت، مالک باشگاه سیاه‌جامگان تازه به فکر انتخاب هیات مدیره باشگاه افتاد. هیئت مدیره‌ای که بتواند برای تیم پول بیاورد. در بین اعضای هیئت مدیره، 2 نفر به عنوان عضو اقتصادی معرفی شدند که یکی از آنها محمد رویانیان مدیرعامل سابق پرسپولیس بود.
 
قرار بود با این اعضا مشکلات مالی حل شود. با این قول و قرارها، فرهاد کاظمی به تمرینات تیم برگشت و قول گرفت تا قبل از بازی با استقلال از هفته هشتم مشکلات مالی حل شود اما باز هم این اتفاق نیفتاد. تاثیر منفی این مساله روی تیم هر روز بیشتر و بیشتر شد تا اینکه فرهاد کاظمی بعد از بازی با سپاهان، دیگر برای همیشه تیم را ترک کرد. با رفتن فرهاد کاظمی، خیلی زود محمد رویانیان هم جدایی‌اش را اعلام کرد.
 
بعد از آن هم بازیکنان تمرین تیم را تحریم کردند و البته بعضی‌ها تصمیم به جدایی گرفتند و در نهایت هم سرپرست تیم کنار رفت. با این اتفاقات کاملا مشخص بود، محمدرضا عباسی مالک باشگاه سیاه‌جامگان باید فکری به حال تیمش کند.

پس از آنکه فرهاد کاظمی از سیاه جامگان جدا شد، مدیران باشگاه مشهدی تصمیم گرفتند برای هدایت تیم شان در ادامه فصل به یک گزینه بومی روی بیاورند تا کِشتی به گِل نشسته این تیم را از ته دریاچه بتواند به ساحل امن بیاورد. در این میان قرعه به نام خداداد افتاد تا بتواند به سیاه جامگان کمک کند.

در همان روز معارفه اش غزال تیزپای ملبورن تصمیم گرفت عرصه را بر مدیران باشگاه سیاه جامگان تنگ کند تا مشکلات مالی که در زمان دایی فرهاد برای این تیم به وجود آمده بود در دوران وی تکرار نشود. او تهدید کرد در صورتی که تعهدات مالی بازیکنان ظرف 20 روز پرداخت نشود او هم عطایش را به لقایش در این تیم خواهد بخشید.

بالاخره تهدیدات وی پیش از فرارسیدن موعد مقرر کار ساز شد، این حربه خداداد موثر واقع شد، مدیران باشگاه تصمیم گرفتند بخشی از مطالبات مالی بازیکنان را پرداخت کنند تا بازیکنان با انگیزه بیشتری در ادامه لیگ به مصاف حریف شان بروند و اتفاقا این زیرکی وی باعث شد تا تیم مشکی و قرمز پوش مشهدی به شرایط ایده آل خود نزدیک شود و به ادامه حضور در لیگ امیدوار بماند.

شرایط آن چنان که باید بر وفق مراد مشهدی ها هم نرفت و آنها در بعضی از دیدارهای شان با بدشانسی زمین مسابقه را ترک کردند، سیاه جامگان در این فصل از زمانی که خداداد هدایت این تیم را بر عهده گرفت از 6 بازی تنها موفق به کسب 5 امتیاز شد.

در حالی که مدیران باشگاه در بیشتر مواقع اعلام می کردند که به دلیل پروسه طولانی مدت قصد استفاده از خداداد عزیزی را به عنوان سرمربی تیم شان ندارند، زیرا معتقد بودند در صورت کسب نتایج ضعیف امکان عزل شدن خداداد از سمت سرمربی گری مشکی پوشان وجود دارد و به همین دلیل دوست دارند از وی در کارهای مدیریتی استفاده کنند، اما پس از بازی دیشب و در یک اقدام غیر منتظره مدیران باشگاه عزیزی را به عنوان سرمربی تیم شان در ادامه فصل انتخاب کردند تا بتواند در نیم فصل دوم با جذب بازیکنان مستعد در کنار جوانان جویای نام این تیم دوباره روزهای موفقیت آمیزی را برای این تیم در لیگ شانزدهم رقم بزند.

گفتنی است خداداد پیش از انتخاب شدنش به عنوان سرمربی سیاه جامگان در تیم های ابومسلم، پیام خراسان، استقلال اهواز و شهرداری تبریز فعالیت می کرد که نتوانست کار شاقی را برای این تیم ها رقم بزند و در آخر دو تیم ریشه دار استان خراسان با عملکرد ضعیف خداداد از صفحه روزگار محو شدند.

حال باید دید آیا حضور خداداد در نیمکت سیاه جامگان به عنوان سرمربی می تواند نویدبخش روزهای خوب برای این تیم بحران زده باشد یا سومین تیم استان خراسان نیز به سرنوشت شوم تیم های پیام و ابومسلم خراسان دچار می شود.

برهمین اساس عباس دهقانی مربی تیم فوتبال سیاه جامگان درباره آخرین وضعیت این تیم در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: پس از شکست 3 بر 0 در برابر پرسپولیس خداداد عزیزی در رختکن تیم حاضر شد و اعلام کرد هر بازیکنی که دلش با سیاه جامگان نیست می تواند در نیم فصل به طور دوستانه از جمع ما جدا شود.به احتمال فراوان ظرف چند روز آینده لیست مازاد در اختیار مدیریت باشگاه قرار می گیرد تا با این نفرات به صورت کامل تسویه حساب شود.

وی درباره حرکت ناشیانه ایوب کلانتری پس از تعویض مقابل پرسپولیس گفت: این حرکت ایوب کلانتری را به هیچ عنوان تائید نمی کنم، زیرا ما طبق صلاحدید خداداد عزیزی تصمیم گرفتیم او را در دقیقه 40 بازی تعویض کنیم. البته چون در تب و تاب بازی بودیم متوجه پرت کردن لباس از طرف کلانتری نشدیم و بهتر بود وی به نظر کادر فنی احترام می گذاشت، به طور حتم خداداد عزیزی با این حرکت کلانتری به صورت جدی برخورد خواهد کرد.

مربی تیم سیاه جامگان با اشاره به نتایج ضعیف تیم سیاه جامگان در لیگ شانزدهم عنوان کرد: این یک کار گروهی محسوب می شود، نتایج تیم ما تاکنون رضایت بخش نبوده است ،امیدوارم با جذب چندبازیکن بتوانیم تیممان را در ادامه فصل تقویت کنیم تا در نیم فصل با کسب رتبه تک رقمی به کارمان پایان دهیم. درصورتی که شرایط تیم در نیم فصل دوم هم به همین منوال پیش برود با تمام احترامی که برای مدیران این باشگاه قائلم احتمال سقوط این تیم به لیگ پایین تر وجود دارد.

دهقانی در پایان خاطر نشان کرد: بهتر است مدیران استان خراسان از تیم شهرشان حمایت کنند تا این تیم نیز به سرنوشت دیگر تیم های این استان دچار نشود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.