سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

برگزاری گردهمایی اعضای هیأتهای تشخیص و حل اختلاف

افزایش سطح آگاهی اعضاء مراجع حل اختلاف با قوانین مرتبط و چگونگی تسریع در رسیدگی به پرونده‌های اختلافات کارگری و کافرمایی از اهداف این همایش بود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان کرمان در نخستین گردهمایی اعضای هیأتهای تشخیص و حل اختلاف استان گفت:اعضای مراجع حل اختلاف می‌بایست با اشراف کامل به موازین قانونی و با رعایت عدالت و انصاف و مطابق ضوابط ، خود را به سلاح دانایی و علم مسلح کرده و بنای خود را بر حصول توافق و سازش قرار دهند .

رضا اسماعیلی افزود: نظر به اهمیت تنظیم روابط کار و حفظ اشتغال موجود و نقش حائز اهمیت مراجع حل اختلاف در حل و فصل دعاوی فی مابین کارگران وکارفرمایان و لزوم آموزش و آگاه ‌سازی و هماهنگی هر چه بیشتر عناصر عرصه تولید استان این گردهمایی برگزار شده است .

وی با اشاره به اهمیت کار هیأتهای تشخیص و حل اختلاف افزود: اعضای مراجع حل اختلاف می‌بایست با اشراف کامل به موازین قانونی و با رعایت عدالت و انصاف و مطابق ضوابط خود را به سلاح دانایی و علم مسلح کرده و بنای خود را بر حصول توافق و سازش قرار دهند لذا توانمندسازی و آموزش این هیئت‌ها با قوانین و آئین نامه‌های به روز جهت حل و فصل شکایات در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی تصریح کرد: در اصل سه جانبه‌گرایی کارگران و کارفرمایان به عنوان شرکای اجتماعی در کنار دولت برای پیشگیری و حل‌ و فصل اختلافات کارگری و کارفرمایی قرار می‌گیرند و باید زمینه تعامل هر چه بیشتر آنان را با توجه به تأکید مقام عالی وزارت و برنامه‌های ابلاغی وزارت متبوع فراهم آورد.

در حاشیه این همایش هادی آرمین مدیر روابط کار اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز ، گفت: در این همایش آموزشی بحث‌هایی پیرامون تبیین جدیدترین دستور العملهای روابط کار وزارت متبوع ، افزایش سطح تعاملات و هماهنگی‌های فی‌مابین نمایندگان و تشکلات کارگری و کارفرمایی استان، ایجاد زمینه مناسب جهت وحدت رویه در اجرای قوانین و مقررات مرتبط با قانون کار، راه‌های کمک به پایداری اشتغال و رونق و رفع موانع تولید در استان، تبیین راهکارهای اجرایی حفظ منافع شرکای اجتماعی ( دولت، کارگر وکارفرما ) و مواردی دیگر از این قبیل مطرح شد .

وی با اشاره به اهداف اصلی برگزاری این همایش افزود: تبادل نظر و افزایش سطح آگاهی اعضاء مراجع حل اختلاف با قوانین مرتبط و چگونگی تسریع در رسیدگی به پرونده‌های اختلافات کارگری و کافرمایی از اهداف این همایش بود .

هادی آرمین با تأکید بر اهمیت تسلط و شرکای اجتماعی به قانون کار و همچنین به روز شدن اطلاعات مراجع حل اختلاف ادارات کار گفت: ما در این همایش ضمن هم‌اندیشی و اجرای دوره‌های آموزشی جهت اعضاء مراجع حل اختلاف به بررسی دستورالعمل‌های جدید ابلاغی از سوی وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی در حوزه روابط کار و همچنین ارائه راهکارهای مؤثر در جهت سازش در شکایات روابط کار و نیز بهبود کیفیت آرای صادره در مراجع حل اختلاف پرداخته شد .

این همایش با حضور بیش از 100 نفر از اعضای هیاتهای تشخیص و حل اختلاف استان کرمان در سالن شهید رحمانی اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان برگزار شد .

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.