سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

لزوم اجرای تحقیقات دانشگاهی درراستای بهبود رفاه اجتماعي

رییس دانشگاه کاشان گفت:معضل اصلي جامعه امروزي بي سوادي سفيد است یعنی جامعه اي كه محقق و استاد و معلم توان استفاده بهتر و ارتباط اجتماعي و دانشجو پروري را ندارد.

عباس زراعت، در حاشیه آیین تجلیل از اساتيد و دانشجويان نمونه پژوهشي و آموزشي دانشگاه كاشان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اصفهان،  گفت: تحقیق، پژوهش،خلاقيت و نوآوري اساسي ترين نياز يك جامعه است.
وی، با تاکيد بر اينکه تحقيق و پژوهش رمز توسعه يافتگي جامعه است افزود :پژوهش، خلاقيت و نوآوري، اساسي ترين نياز است.
 به گفته وی، در كشورهاي توسعه يافته بيشترين بودجه را براي كارهاي تحقيقاتي و پژوهشي در نظر مي گيرند.
رییس دانشگاه کاشان، خاطر نشان كرد:اختصاص بودجه حدود 300 ميليارد دلاری آمریکا در سال برای امر پژوهش را تاکیدکرد و افزود :این امر رشد اقتصادي و توسعه يافتگي را به همراه  دارد.
زراعت،با اشاره به اینکه به ازاي هر يك ميليون  نفر در كشور آمريكا 5 هزار محقق وجود دارد گفت :در كشور ايران 100محقق به ازاي هر يك 
ميليون نفر وجود دارد.
وی، اختصاص سه درصد از توليد ناخالص ملي در برنامه سوم، چهارم و پنجم توسعه را یادآورشد و گفت : در حال حاضر زير نيم درصد از درآمد توليد ناخالص ملي به امر پژوهش اختصاص مي يابد كه اين ميزان بودجه جوابگوي نياز تحقيقاتي پژوهشگران نیست.
به گفته وی،جامعه امروز نیازمند تحقیقات پژوهشي با محوریت بهبود رفاه اجتماعي و وضعیت مسوولیت جامعه در برابر دموکراسی است.
رییس دانشگاه کاشان،در ادامه با تشریح کاملی از وضعیت علمي پژوهشی این دانشگاه از جمله جزء يك درصد برتر دانشگاه هاي جهان  و سطح دو در بين موسسات آموزش عالي كشور افزود: معرفي  دكتر مسعود صلواتي و دكترمحسن نيازي  به عنوان پژوهشگران برتر و كسب عنوان برتر طرح دكتر فاطمه مشكاني در جشنواره خوارزمي از دیگر افتخارات و نشان مجاهدت علمي و تلاش پژوهشگران دانشگاه كاشان است. 
زراعت،سند چشم انداز دانشگاه كاشان را بر اساس بينش توحيدي، برخوردار از هوشمندي رقابتي و نظام مديريت راهبردي، پاسخگویی به نيازهاي جامعه، فعالیت در سطح بين المللي، نهادي منطقه اي، كيفيت محور، يادگيرنده و نوآور برشمرد.
وی،مهمترين راهبردهاي دانشگاه را ارتقای كيفيت، توليد و نشر علم، حفظ پژوهشگران برجسته علمي و بين المللي و همكاریهای علمي و ايجاد زير ساخت ها عنوان كرد.
به گفته وی، ايجاد 12 شركت دانش بنيان از مهمترين سياست هاي دانشگاه كاشان است که با مشاركت وتوان علمي استادان و مجموعه كاركنان دانشگاه مي توان به این اهداف و سياست هاي دانشگاه دست یافت.


انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.