سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

ساخت نرم افزارجامع "پزشک یار" توسط فناور کرمانشاهی

یک فناور کرمانشاهی موفق به ساخت نرم افزارجامع "پزشک یار" سلامت استان کرمانشاه به چهار زبان فارسی، انگلیسی، عربی و کردی شده که می‌تواند عامل موثری جهت توسعه توریسم درمانی استان باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ یک فناور کرمانشاهی موفق به ساخت نرم افزارجامع "پزشک یار" سلامت استان کرمانشاه به چهار زبان فارسی، انگلیسی، عربی و کردی شده که می‌تواند عامل موثری جهت توسعه توریسم درمانی استان باشد.

رسول مرادی مخترع این نرم‌ افزار با اشاره به موقعیت جغرافیایی و استراتژیک کرمانشاه در غرب کشور و نیز همجواری استان با کشور عراق، گفت: این امر با توجه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان در زمینه پزشکی، فرصت مطلوبی را در جهت توسعه گردشگری سلامت ایجاد کرده است.

وی افزود: این ویژگی‌ها موجب شده استان هم اکنون پذیرای گردشگران سلامت بسیاری از داخل و خارج از کشور باشد.

این فناور عضو مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه گردشگران سلامت به خصوص گردشگران سلامت خارجی ممکن است به جهت آشنا نبودن با اطلاعات پزشکی و سلامت استان دچار مشکل شوند، گفت: در همین راستا ایده ساخت نرم افزار "پزشک یار" سلامت به چهار زبان شکل گرفت و ساخت این نرم افزار را شروع کردم.

مرادی افزود: این نرم افزار با قرار دادن یک مرجع همراه، شامل راهنمای بیماری‌ها، لیست پزشکان متخصص و فوق تخصص، داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها، رادیولوژی‌ها و آزمایشگاه‌های استان کرمانشاه به چهار زبان فارسی، انگلیسی، عربی و کردی نیازهای یک بیمار را به طور کامل مرتفع می‌کند.

مدیرعامل شرکت «ستاک پرداز آسیا» اظهار کرد: در بانک اطلاعاتی این نرم افزار مرجع کاملی از بیماری‌ها و توضیحاتی در مورد هر بیماری به همراه تصاویر و راهنمایی های مرتبط قرار دارد و کاربر می‌تواند در صورت نیاز لیست پزشکان متخصص و فوق تخصص متناسب با بیماری خود را به همراه اطلاعات هر پزشک شامل نام و نام خانوادگی پزشک، نوع تخصص، آدرس، تلفن و ساعات کار را مشاهده کند. به علاوه کاربر می‌تواند کوتاهترین مسیر از موقعیت فعلی خود را به مطب پزشک در نقشه گوگل مشاهده کند.

وی افزود: همچنین لیست کامل بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی‌ها همراه با آدرس، تلفن، نقشه گوگل، تصاویری از محیط، تاریخچه، امکانات خدماتی درمانی ارائه شده و ساعات کار تعبیه شده که به تفکیک به کاربر اجازه می‌دهد از این اطلاعات استفاده کند.

این کارآفرین یادآور شد: همچنین در این نرم افزار یک قسمت بایگانی برای بیمار در نظر گرفته شده که همانند یک پرونده الکترونیک سلامت عمل می‌کند. شرح کار این پرونده الکترونیک سلامت در گوشی تلفن همراه بیمار به این شرح است که با هر بار مراجعه بیمار به پزشک با استفاده از فناوری NFC، تشخیص پزشک و داروهای تجویز شده به تلفن همراه بیمار وارد می‌شود.

مرادی افزود: می‌توان با مجهز کردن داروخانه‌ها به فناوری NFC گرفتن دارو نیز با تلفن همراه صورت پذیرد. بدین ترتیب می‌توان در گوشی تلفن همراه هر فرد پرونده الکترونیک سلامت او را نیز تعبیه کرد.

وی یادآور شد: این نرم افزار هم اکنون مراحل نهایی ثبت اختراع را طی می‌کند.

گفتنی است: رسول مرادی در هفته پژوهش و فناوری استان توانست عنوان فناور برتر استان در حوزه فناوری سلامت را کسب کند.


انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.