سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی ایران برای اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان فرانسوی/ تدریس زبان فارسی در 2 دانشگاه فرانسه

وزیر علوم از آمادگی برای اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان فرانسه به عنوان یکی از راه‌های گسترش همكاری‌های مشترک علمی و فناوری بين مراكز آموزش عالی 2 کشور خبر داد.

محمد فرهادی وزیر علوم، تحقيقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره گسترش همکاری با کشور فرانسه بیان کرد: پس از برجام تحركی جدی در همكاری های 2 كشور در زمينه های دانشگاهی، علمی و فناوری بين ايران و فرانسه به وجود آمده که البته به غير از همكاری‌های مناسبی كه در زمينه های تجاری، اقتصادی، صنعت نفت و هواپيمايی بين 2 كشور در جريان است، شاهد اجرای طرح های تحقيقاتی دانشگاهی مثل جندی شاپور هستيم.

فرهادی ادامه داد: در حال حاضر زبان فارسی در دو دانشگاه فرانسه و در 12 دانشگاه ايران نيز زبان فرانسه تدريس می شود و تمايل داريم روابط علمی و آموزشی 2 كشور به خصوص در زمينه های تبادل استاد و دانشجو، تحقيقات مشترک، تاسيس دوره های مشترک بيش از پيش گسترش پیدا کند.

وی بیان کرد: ما آمادگی همکاری گسترده ای را در زمینه های علوم پایه، نانو، انرژی های تجدید ناپذیر و غیره با مراکز آموزش عالی و پژوهشی فرانسه داریم و مراکز پژوهشی 2 کشور با هم تعامل برقرار می‌کنند.

وزیر علوم درباره بورس تحصیلی اظهار داشت: در این دیدار موضوع اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان فرانسوی به خصوص در رشته های مطالعات ایرانی اسلامی و هنر مطرح شد که این بورسیه ها باید به صورت رسمی از طریق سفارت خانه ها انجام شود.

"تی يری ماندون" دبير هيئت دولت در بخش آموزش عالی و تحقيقات فرانسه در این باره بیان کرد: هر چند که زمینه های همکاری بسیاری بین 2 کشور فراهم شده اما از اینکه در مدت كوتاهی تبادلات بسيار موثر در زمينه های مختلف مثل رياضيات، زلزله شناسی و زمين شناسی بين مراكز آموزش عالی 2 كشور به انجام رسيده، بسیار خرسند هستیم.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه کیوتو افزود: در اين تفاهم‌نامه مقرر شده، سالی 20 پروژه مشترک با همكاری مراكز آموزش عالی ايران و فرانسه انجام شود كه در سال 2017 می توانيم به اين اهداف برسيم و اميدواریم در سال 2018 با افزايش تخصيص بودجه در اين زمينه، پروژه های مشترک را افزايش دهيم.

گفتنی است؛ در این دیدار قرار شد 2 کشور ایران و فرانسه در اوایل سال میلادی جدید هم مجددا ملاقات داشته باشند و درباره همکاری ها صحبت کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حمید
۰۱:۲۲ ۲۶ آذر ۱۳۹۵
وماادراک بورسیه