رییس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم از برنامه‌های دیدار هیات علمی مجموعه دانشگاه‌های کشور اتریش با ایران خبر داد.

حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رییس مرکز همکاری های علمی و بین المللی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: هیات بلندپایه علمی و فناوری اتریش با مسئولیت وزارت علوم و آژانس همکاری های علمی و بین المللی کشور اتریش آخر دی ماه وارد ایران می‌شود.

وی ادامه داد: این بلند پایه ترین هیاتی است که متشکل از 12 نماینده، رییس دانشگاه، پژوهشگاه و مراکز علمی آن کشور بوده و برای توسعه همکاری های علمی و فناوری به ایران می آیند.

سالارآملی درباره برنامه های دیدار با این هیات علمی اظهار داشت: نشست شناخت دانشگاه‌های متعارف 2 طرف در مرحله اول قرار دارد که یک دانشگاه از ایران و یک دانشگاه از اتریش برای خواهرخواندگی هماهنگ خواهند شد و مسائل خود را برنامه ریزی می کنند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل افزود: برنامه دوم نقشه راه علمی و پیشبرد همکاری های مابین جمهوری اسلامی ایران و کشور اتریش است که یک برنامه پنج ساله را برای حرکت در آن مسیر برنامه ریزی می کنیم، از طرفی کارگروه علمی و معاونان این حوزه در ایران و اتریش گرد هم می آیند و تصمیم های لازم را می گیرند.

وی برنامه سوم را نشست علمی در دانشگاه خوارزمی دانست و بیان کرد: این نشست در روز سوم اقامت هیات اتریشی در ایران انجام می شود که طی آن دانشمندان نقطه نظرات خود را در مباحث مهم ارائه می کنند.

سالارآملی درباره هیات اتریشی تصریح کرد: در هیات فوق گروه‌هایی در زمینه رشته های فنی و علوم، دانشگاه هنر اتریش و نمایندگانی از دانشگاه‌ها که بتوانند در زمینه نفت و استخراج با دانشگاه‌های ایران همکاری کنند، حضور دارند.

رییس مرکز همکاری های علمی و بین المللی درباره مهم‌ترین اولویت همکاری با هیات اتریشی بیان کرد: قصد داریم در مسائل مربوط به مهندسی به خصوص در زمینه نفت و پتروشیمی از ظرفیت های کشور اتریش استفاده کنیم. از طرف دیگر کشور اتریش مایل به آشنایی با هنر شرقی، هنر اسلامی و ایرانی است که کشور ما از این نظر ظرفیت بالایی دارد.

وی درباره پیش بینی پروژه های علمی و فناوری بین دانشگاه های کشور ایران و اتریش افزود: 2 طرف پیشنهاد کرده اند سالانه 200 هزار یورو طرف ایرانی و 200 هزار یورو طرف اتریشی برای پروژه های علمی و فناوری بین 2 کشور سرمایه گذاری کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.