سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهماندوست:عنوان بهترین مربی جهان را به کره بخشیدم/ تکواندوی ایران وابسته به شخص نیست

رضا مهماندوست برای پنجمین بار به عنوان برترین مربی جهان انتخاب شد و این عنوان را به مربی کره ای اهدا کرد.

رضا مهماندوست در گفتگو با خبرنگار حوزه کشتی و رزمی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص انتخاب خود به عنوان بهترین مربی جهان بیان کرد:انتخاب بهترین مربی جهان از طریق یک نظر سنجی از مربیان المپیکی و جهان، مسئولان فدراسیون جهانی و ملی،داوران بین المللی و بازیکنان برتر جهان انجام می شود و خیلی خوشحالم که این اتفاق برای چهارمین بار برای من رخ داد.

وی افزود:در پایان جام جهانی باکو نیز به عنوان بهترین مربی جهان انتخاب شدم اما چون به تازگی این عنوان را کسب کرده بودم مسئولان فدراسیون جهانی از من خواستند که این جایزه را به مربی کره ای اهدا کنند که تیمش در فینال 21 بر 5 به تیم ما باخته بود و من نیز با این موضوع موافقت کردم و این عنوان به مربی کره ای بخشیدم.

مهنماندوست تصریح کرد: من برای پنجمین بار هم موفق به کسب این عنوان شدم اما با موافقت خودم این عنوان به مربی دیگری اهدا شد.

وی در خصوص بازگشت به تیم ملی ایران گفت: تکواندو ما وابسته به شخص نیست و مربیان بسیار خوبی در ایران حضور دارند که می توانند ملی پوشان ما را با تکنیک های درست به روزهای اوج برگردانند.

مهماندوست تصریح کرد: فدراسیون نیاز به یک سیستم مدیریتی قوی دارد و فضای کار را برای کارشناسان و منتقدان ایجاد کند تا با خروج از روش تک محوری مجدد تکواندو ایران جانی تازه بگیرد.در غیر این صورت تکواندو آسیب های بیشتری خواهد دید.

وی در ادامه عنوان کرد: بهترین زمان برای تغییر در فدراسیون اتفاقات تلخ المپیک ریو بود اما این موضوع رخ نداد و به هر حال باید دید در ادامه مسیر روند مدیریتی فدراسیون تغییر خواهد می کند.

مهماندوست افزود: از کودکی سعی کردم در زندگیم برنامه ریزی داشته باشم و به اهداف پیشرو نظم و ترتیب بدهم.در مسیر آذربایجان تفکر و برنامه ریزی صحیحی سرلوحه کارم بود و گروهی از تکواندو کاران را به تیم ملی این کشور دعوت کردم.

وی ادامه داد: فقط آموزش تکواندو کافی نیست و باید به ورزشکار مهندسی مبارزه کردن در زمین را یاد بدهیم تا بتواند در زمان لازم بر سبک حریف خود غلبه کند.

مهماندوست بیان کرد: زمانی که تمام سبک های مبارزاتی شبیه به هم باشند برد و باخت تیم ها به یکدیگر نزدیک می شود و باید یک تغییر به موقع ایجاد کرد تا از همخوانی با تیم ها خارج و پیروز میدان شد.تنها به این روش است که حریفان را می توان به چالش کشید.

وی عنوان کرد: اهل تعریف از خودم نیستم و همیشه تلاش دارم که متفاوت عمل کنم. تیم آذربایجان یک شبه به قهرمانی نرسید. این تیم با یک روند صعودی توانست بعد از 14 سال مجدد مدال طلا را بدست آورد.

مهماندوست در پایان خاطر نشان کرد: خوشحالم که توانستم در جام جهانی باکو عنوان قهرمانی را تکرار و برای دومین سال پیاپی به این مهم دست پیدا کنم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.