سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

کشت محصولات زراعی در 6750 هکتار از زمینهای گچساران

مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: 6 هزار و 750 هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت گندم، جو و کلزا رفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ علی مرادی اظهار داشت: برنامه ریزی برای اجرای عملیات کشت محصولات زراعی در افزون بر 13 هزار هکتار از زمینهای کشاورزی در دهستان های بویراحمد گرمسیری، امامزاده جعفر، لیشتر و خیرآباد انجام شده که نیمی از آن اجرا شده است.

وی بیان کرد: پنج هزار هکتار از این میزان گندم آبی و به صورت مکانیزه، هفت هزار هکتار گندم دیم و یکهزار و 210 هکتار دیگر نیز سایر محصولات زراعی مانند جو و کلزا است.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران تصریح کرد: توزیع یکهزار و 600 تن انواع بذرهای اصلاح شده و 800 تن انواع کود از جمله حمایت های جهاد کشاورزی برای بهبود روند کاشت، داشت و برداشت محصولات زراعی در این شهرستان است.

مرادی بیان کرد: کار کشت محصولات زراعی با 240 دستگاه تراکتور در گچساران انجام می شود.

وی گفت: 20 کارشناس جهاد کشاورزی گچساران برای بهبود کمی و کیفی عملیات کشت بر نحوه کار نظارت دارند و توصیه های فنی را به بهره برداران ارائه می دهند.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران ادامه داد: پیش بینی می شود که سال جاری 24 هزار تن محصول زراعی در مزارع این شهرستان برداشت شود.

مرادی افزود: هم اکنون سه خانه ترویج در روستاهای دیل، خیرآباد و امامزاده جعفر و یک مرکز خدمات کشاورزی در لیشتر برای خدمات رسانی به کشاورزان فعالیت می کنند.

بهره برداران شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد سالانه بیش از 100 هزار تن محصول کشاورزی و دامی تولید و روانه بازار مصرف می کنند.



انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.