قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق استان گفت:تلفات انرژی برق در استان کهگیلویه وبویراحمد 14 و یازده صدم درصد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق استان در جلسه بررسی چگونگی کاهش تلفات انرژی و فعالیت های خدمات مشترکان برق با بیان اینکه تلفات انرژی برق در استان به نسبت میانگین کشوری بالاست گفت: نرخ تلفات انرژی در کل کشور به طور میانگین بین 7 تا 17 درصد است اما در استان ما 14 و 11 دهم درصد است.

نادر جانی پور وجود انشعاب های غیرمجاز را یکی از عوامل اصلی هدرروی برق در استان برشمرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 8 هزار و 500 انشعاب غیرمجاز در استان شناسایی و جمع آوری شده که این طرح همچنان ادامه دارد و با متخلفان برخورد می شود.

وی کمبود پست های فوق توزیع، فرسوده بودن شبکه های انتقال، طولانی بودن شبکه های فشار متوسط، وجود کنتورهای قدیمی را از دیگر علل تلفات انرژی برق در استان دانست و گفت: برای کاهش این تلفات کار کاهش طول شبکه های فشار متوسط، تبدیل سیم به کابل، تعویض و نصب کنتورهای دیجیتالی به جای کنتورهای مکانیکی، جمع آوری انشعاب های غیرمجاز، ایجاد تعادل بین فیدرها و کاهش طول آنها را در دستور کار خود قرار دادیم.

جانی پور با اشاره به رشد 8 درصدی مصرف برق از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال، میزان مصرف برق در هشت ماهه اول امسال را 1 میلیون و 224 هزار مگاوات برق اعلام کرد و گفت: این در حالی است که این میزان مصرف در مدت مشابه سال گذشته 1 میلیون و 130 هزار مگاوات بوده است.

وی تعداد مشترکان برق در استان را 231 هزار مشترک بیان کرد و افزود:از مجموع این تعداد مشترک 84 درصد آن در بخش خانگی، 9 درصد سایر مصارف، 4 درصد عمومی و بقیه مصارف آزاد است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.