سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

نخستین جلسه هیات موسسین مجمع خیرین مبارزه با اعتیاد

نخستین جلسه هیات موسسین مجمع خیرین مبارزه با اعتیاد در آذربایجان غربی به ریاست دکتر هوشنگ عطاپور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛عطاپور در این جلسه ضمن تشریح آخرین وضعیت آسیب های اجتماعی در استان، از رویکرد و جدیت دولت تدبیر و امید در کاهش آسیب های اجتماعی در استان خبر داد و افزود: مبارزه با آسیب های اجتماعی یا پیشگیری از آن به دلیل ابعاد مختلف و پیچیدگی آنها و چند وجهی بودن علل آن، امری نیست که به تنهایی از عهده دولت یا سازمان خاصی برآید و لازم است که همراه با دولت، مردم و عموم جامعه نیز پای کار بیایند تا بتوانیم به اهداف مورد نظر در این خصوص دست یابیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری افزود: در هرکجا که مردم و دولت دست در دست هم قرار داده اند، در مسیر توسعه و پیشرفت و تحقق اهداف مدنظر موفقیت حاصل شده و امروز نیز در همین راستا مطالبه و نیاز جدی جامعه این است که خیرین و فعالین عرصه های اجتماعی در موضوع مبارزه با اعتیاد متحد شده و در کاهش آسیب این معضل اجتماعی نقش آفرینی نمایند.

وی ادامه داد: تاکنون خیرین در عرصه سلامت و مدرسه سازی و بسیاری از زمینه های دیگر، اقدامات بسیار بزرگی انجام داده اند، اما خلاء حضور آنها در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی کاملاً ملموس است فلذا از تمامی فعالین اجتماعی، دلسوزان نظام، خیرین و همه کسانی که می توانند در این زمینه مشارکت نمایند، دعوت می کنیم در این مجمع و در عرصه کاهش آسیب های اجتماعی بویژه مساله مقابله با شیوع اعتیاد در جامعه حضور داشته باشند .

سردار اصلانی فرمانده انتظامی و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هم در این جلسه به تشریح آخرین وضعیت اعتیاد در کشور و استان پرداخت و بر لزوم جلب مشارکت خیرین در کارآفرینی و اشتغالزایی برای بهبودیافتگان و خانواده آنان، جلب مشارکت نهادهای اجتماعی در درمان اعتیاد و صیانت از خانواده های معتادین و بهبود یافتگان تاکید کرد.

همچنین در این نشست نماینده اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه خواستار تشکیل و پیگیری جلسات به میزبانی بخش خصوصی شد.

نماینده اتاق اصناف مرکز استان نیز از پیش بینی تخفیف صد درصدی در هزینه های اخذ پروانه کسب برای بهبودیافتگان از اعتیاد خبر داد .

انتهای پیام/ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.