ارومیه؛

برگزاری جشنواره ملی عفو و گذشت در ارومیه

جشنواره ملی عفو و گذشت در ارومیه برگزار می شود.

به گزارشخبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ دومین جشنواره ملی «جامعه + من» با محوریت ویژه «عفو و گذشت» اسفندماه سال جاری با هدف پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و ترویج فرهنگ عفو و گذشت در ارومیه برگزار می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران در خصوص جزییات این جشنواره اظهارداشت: این جشنواره در ۱۰ محور از جمله عفو و گذشت، پیشگیری از خشونت و کنترل خشم، تحکیم بنیاد خانواده، پیشگیری از توهین و تهدید، آسیب های فضای مجازی، ارتقای فرهنگ ترافیک، رعایت حقوق شهروندی و... و. برگزار می شود.

پرویز علیزاده در خصوص اهداف و سیاستهای برگزاری این جشنواره گفت: نظر به اینکه فرهنگ هر جامعه هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می‌دهد و فرهنگ، نظامی از باورها و ارزش ها و نمادهایی است که در یک جامعه از گذشته تا امروز برای تعامل افراد آن جامعه وجود داشته است.

وی ادامه داد: فرهنگ پدیده ای پویاست و همواره در تحول و تکامل و از منابع مختلفی تغذیه می کند و بخصوص نخبگان جامعه در بارورشدن آن نقش مهمی دارند. هنرمندان بخشی از نخبگان هستند و تاثیر آن ها در فرهنگ جامعه، به دلیل اینکه با احساسات و عواطف افراد سرو کار دارند، بارزتر و سریع تر است.

علیزاده اظهارداشت: در این مسیر تولیدات هنری در قالب های مختلف، از یکسو به مخاطب جهت فکری و روش زندگی را القاء می کنند و از سوی دیگر ممکن است باعث تولید ایده های جدید شوند که این ایده ها هم می توانند در آثار هنری بعدی متجلی گردند.

علیزاده تاکید کرد: با اعتقاد به نقش بی بدیل هنر در فرهنگ سازی و پیشبرد اهداف پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان غربی دومین جشنواره ملی «جامعه + من» را با محوریت ویژه «عفو و گذشت» درهفتم اسفندماه ۱۳۹۵ برگزار می کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی در خصوص نحوه برگزاری جشنواره اعلام داشت: این جشنواره با مشارکت نهادهای مختلف فرهنگی استان آذربایجان غربی در دو سطح استانی (مقطع سنی کودکان و نوجوانان در محورهای عکس نوشته و اینفوگرافی) و سطح ملی (بزرگسالان، در محورهای اینفو گرافی، پوستر، عکس نوشته و کاریکاتور) برگزار می شود.

وی موضوعات و محورهای جشنواره را؛ ۱- عفو و گذشت ۲- پیشگیری از خشونت و کنترل خشم، ۳- تحکیم بنیاد خانواده، ۴- پیشگیری از توهین و تهدید، ۵- آسیب های فضای مجازی، ۶- ارتقا فرهنگ ترافیک، ۷- پیشگیری از اعتیاد به مواد صنعتی، ۸- پیشگیری از کلاهبرداری، ۹- پیشگیری از تصادفات درون شهری و برون شهری و رعایت حقوق شهروندی اعلام کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی گفت: جشنواره اسفندماه در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری شمس ارومیه با تقدیر از نفرات برگزیده و تلاشگران عرصه ترویج فرهنگ عفو و گذشت برگزار خواهد شد.

وی یاد آور شد: علاقمندان جهت شرکت در جشنواره تا آخر بهمن ماه سال جاری فرصت خواهند داشت تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در بلوار شهید باهنر – ساختمان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم – طبقه سوم – دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: جشنواره ، عفو ، برگزار ، تحول ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.