کمیته امور بانوان وپیشگیری از اعتیاد زنان در آذربایجان غربی تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛دبیر اولین کمیته امور بانوان و پیشگیری از اعتیاد زنان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ارومیه بااعلام این خبر گفت: تببین سیاستگزاری مؤثر برای توسعه برنامه‌های ویژه درمان زنان معتاد، تبیین و ترسیم فعالیت‌های لازم برای پیشگری از اعتیاد زنان، بررسی عوامل موثر بر اعتیاد زنان و توانمند کردن زنان بهبود یافته از اعتیاد از جمله اهداف این کمیته است.

لطيفه مبين توسعه زیر ساخت‌های فرهنگی در حذف مواد مخدر در بین زنان را موثر دانست و گفت: با توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی از قبیل ساخت مراکز تفریحی و گردشگری، کتابخانه، فرهنگسرا، پارک‌های مخصوص بانوان می توان به نتایج خوبی در جلوگیری از گرفتار شدن زنان در دامان اعتیاد رسید.

وي تاکید کرد: اعتیاد و به ویژه اعتیاد زنان جزو اولویت آسیب‌های اجتماعی تلقی می‌شود و از جمله موضوعاتی است که پیشگیری و رفع آن حائز اهمیت است.

عضو شوراي اسلامي شهر اروميه با بیان این که اعتیاد در زنان منجر به از هم پاشیدن بنیان خانواده می‌شود، تصریح کرد: برای پیشگیری از اعتیاد زنان باید دلایل اعتیاد زنان کارشناسی شود.

مبین ادامه داد: مقوله اعتیاد زنان یک بحث فراگیر و فراتر از مسئولیت یک سازمان است که برای پیشگیری از آن باید از تمام توان سازمان‌های دولتی و خصوصی استفاده کرد.

وی استفاده از توان و ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد (NGO) و مراکز آموزشی در پیشگیری از اعتیاد زنان آذربایجان غربی را بسیار مهم دانست و گفت: توانمندی زنان بهبود یافته از اعتیاد در ارتقا و تحکیم بنیان خانواده و جلوگیری از تشدید بروز آسیب‌های اجتماعی موثر است.

دبیر اولین کمیته امور بانوان و پیشگیری از اعتیاد زنان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ارومیه در پایان با اشاره به پیشگیری از اعتیاد در بین زنان، خاطرنشانکرد: گاهی پیشگیری ناظر بر موضوع است که ما این کار را مستقیم به وسیله آموزش‌ها انجام می‌دهیم، گاهی هم روش پیشگیری به شکل دیگری است و به طور غیرمستقیم با موضوع اعتیاد مثل توسعه فضاهای ورزشی،اوقات فراغت، ایجاد پارک‌های ویژه بانوان و توسعه فرصت‌های شغلی ارتباط دارد.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.