سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

تشدید اقدامات پیشگیرانه آنفولانزای پرندگان

اقدامات پیشگیرانه آنفولانزای پرندگان در خراسان رضوی افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی امروز با اعلام این خبر گفت : با توجه به اطلاعیه سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر مشاهده بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در برخی استان ها و ضرورت حفظ وضعیت موجود و پیش گیری از سرایت آنفولانزای پرندگان به واحدهای خراسان رضوی، ضروری است تمامی اقدامات بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی تشدید شود.

مجید روحانی نژاد افزود: تمام قرنظینه های دامپزشکی در مبادی استانی و بین استانی تشدید شده و به طور دقیق بر ورود و خروج محموله های طیور نظارت می شود.

او با بیان اینکه هرگونه محموله طیور زنده فاقد مجوز به شدت برخورد و اجازه تردد داده نخواهد شد اظهار داشت : گروه های نظارت عالیه دامپزشکی نیز به طور پیوسته به تمامی کشتارگاه های طیور سرکشی نموده و اقدامات قرنطینه ای و بهداشتی لازم در این واحدها برای پیش گیری از بیماری مورد ارزیابی قرار می گیرد.

او از آماده باش کامل تمامی واحدهای آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی خراسان رضوی در جهت شناسایی سریع نمونه های ارسالی به این آزمایشگاه خبر داد و اعلام داشت: پرسنل تخصصی این آزمایشگاه نیز در تمام مدت شبانه روز آماده بررسی نمونه های ارسالی از شهرستان های استان هستند.

روحانی نژاد خاطرنشان کرد: ضروری است تمامی مرغداران و دامپزشکان مسئول فنی این واحدها ضمن رعایت اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک به بیماری، مراتب را در اسرع وقت به نزدیک ترین شبکه دامپزشکی اطلاع داده و یا از طریق سامانه پیام کوتاه 300001512 اطلاع رسانی نمایند.

تا کنون هیچ موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در خراسان رضوی مشاهد نشده است.
انتهای پیام// ف ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.