رییس شبكه دامپزشكي قوچان از تشدید اقدامات قرنطینه ای _ بهداشتی برای مقابله با آنفولانزا فوق حاد پرندگان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علیرضا قدرتی گفت : شیوع بیماری ها از جمله آنفولانزا فوق حاد پرندگان، زیان های فراوانی به صنعت دام و طیور وارد می کند.

قدرتی با اشاره به اینکه ، این بیماری علیرغم اینکه شیوع آن به شدت شیوع آنفولانزای انسانی در بین انسان ها نیست و خیلی سخت از پرنده به انسان منتقل می شود افزود : در صورت تغییر ماهیت ویروس و انتقال آن به جمعیت انسانی درصد تلفات و کشندگی آن بسیار بالاست.

رییس دامپزشکی قوچان اظهار کرد : برای به حداقل رساندن زیان های ناشی از این بیماری می توان از روش های پیشگیرانه مثل کنترل عوامل بیماری زا و ناقلین و انجام واکسیناسیون استفاده کرد.

او خاطر نشان کرد: با استفاده از عملیات ضد عفونی و همچنین اجرای مناسب اقدامات بهداشتی_ قرنطینه ای می توان عوامل بیماری زا را ریشه کن کرد و یا به حداقل ممکن رساند.

قدرتی در پایان تصریح کرد : با توجه با اینکه شرکت سیمرغ دارای 4 سالن پرورش پولت تخمگذار، 12 سالن نگهداری مرغ تخمگذار، 24 سالن نگهداری مرغ مادر گوشتی، کارخانه جوجه کشی، کارخانه خوراک  و بسته بندی تخم مرغ  می باشد از جمله مراکز مهم به جهت تشدید کنترل اقدامات قرنطینه ای و بهداشتی در سطح استان به شمار می رود.
انتهای پیام// ح خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.