سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

شهربابک قطب گردشگری استان کرمان

شهرستان شهربابک با یک اثر ثبت شده جهانی و ۱۴ اثر ملی تاریخی، فرهنگی و طبیعی از جمله نان کرنو، اسپار و غیره از قطب های گردشگری استان کرمان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا شریفی ، فرماندار شهربابک گفت : گروه کارشناسان طبیعت گردی کشور به منظور چگونگی روند ثبت جهانی روستای صخره ای میمند شهربابک به عنوان نخستین اثر طبیعی ایران در یونسکو و استفاده از تجربیات بوم گردی و آشنایی هر چه بیشتر آنها با فرصت های سرمایه گذاری در مناطق گردشگری به شهربابک سفر کردند.

وی افزود: این هیئت از 22 تا 25 آذر جاری در شهرستان از روستای صخره ای میمند، اقامتگاه بوم گردی در روستای دهنو، عمارت موسی خانی، صنایع دستی، کارگاه تراش فیروزه، غار ایوب، سپید چادر عشایر بازدید و همچنین طرح آبیاری بنه را با همکاری منابع طبیعی در شهرستان اجرا می کنند.

شریفی خاطر نشان کرد: این تور متشکل از کارشناسان مختلف از سراسر کشور است و با یک سفر پنج روزه به استان کرمان آمدند که 2 و نیم روز آن در شهرستان شهربابک هستند.

فرماندار شهربابک گفت: با انجام طرح مطالعات زیر ساخت های گردشگری در شهرستان شهربابک و توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های ویژه این منطقه می توان با توسعه ی بخش گردشگری اشتغالزایی خوبی در شهرستان ایجادکند.

وی گفت: این شهرستان در راه اندازی و کیفیت اقامتگاه های بوم گردی دارای رتبه برتر در استان کرمان است.

شریفی در جمع کارشناسان طبیعت گردی کشور در روستای صخره ای میمند از وضعیت و موقیعت جغرافیایی شهرستان افزود: مردم شهربابک مردمانی باهوش و سخت کوش هستند، مصداق این واقعیت ۹۵۰ پزشک و دکترای مختلف با تخصص بالا است که تنها از روستای صخره ای میمند در سطح کشور وجود دارد.

وی با اشاره به روستای پیش استا گفت: در چند کیلومتری میمند شهربابک ،روستای پیش استا با قدمت بالایی وجود دارد که مانند روستای دستکند میمند است و می توان از آن برای خانه های بوم گردی استفاده کرد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: شهربابک ، گردشگری ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.