سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر ارتباطات؛

امضای دو سند بانکی باعث افرایش حجم تعاملات شد

سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه دقایقی پیش در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه دقایقی پیش در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد. ریاست دو کمیسیون مشترک را محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه برعهده دارد. در این نشست نمایندگان 300 شرکت روسی و سفرای دو کشور حضور دارند و قرار است در پایان این نشست اسناد 7 یادداشت تفاهم و نیز دو موافقت نامه تامین مالی میان دو طرف امضا شود.

وزیر ارتباطات گفت: روابط ایران و روسیه طی چند سال گذشته در حال گسترش هست. روابط سیاسی، فرهنگی منطقه ای و بین المللی وارد فاز جدیدی شده و در سه سال گذشته نشست های مختلفی داشتیم که در آن ها تصمیم گرفته شده با سرعت روابط اقتصادی و ارتباطی دو کشور گسترش پیدا کند و تأکید دو رئیس جمهور بر رفع موانع و طراحی نقشه راه آینده بود و به همین جهت ما این کمیسیون مشترک را از مدت ها قبل در دو سفارت ایران و روسیه و دو وزارتخانه با توجه به تأثیرات رئیس جمهور پیگیری کردیم.

وی افزود: در این کمیسیون بیش از 300 شهرک روسی  و نمایندگانی از بانک ها و وزارتخانه ها و سازمان دولتی برای رفع موانع در این کمیسیون وجود دارند و باید از آنها برای امضای اسناد و آماده کردن آنها داشتند و علاوه بر دیدارهای متعدد 5 گروه کاری تشکیل شده که نتایج آن به عنوان نقشه راه در سند کمیسیون مشترک طراحی شده و امروز امضا خواهد شد.

وزیر ارتباطات ادامه داد: امروز علاوه بر سند کمیسیون مشترک 8 سند دیگر امضا خواهد شد. امضای دو سند بانکی باعث افرایش حجم تعاملات شد که تاجران ما با آرامش بیشتری فعالیت کنند. آژانس فدرال روسیه و بانکهای ایران سند را امضا کردند و ما سندی را در مورد همکاری های انرژی امضا خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: تصمیمی را سال گذشته در مورد نقشه راه پنج ساله گرفتیم که در سفر،مسوولین روسیه به ایران امضا خواهد شد. همکاری بخش خصوصی ایران و روسیه همواره وجود داشته و امروز هم بعد از این جلسه اجلاس خوبی را طراحی کردند که ساعت 1:30 ملاقاتهایی انجام خواهد شد و سند دیگری نیز به امضا خواهد رسید. 

وی گفت: دو پروژه بسیار مهمی که از سال گذشته شروع شده به ارزش یک و نیم میلیارد است. که این پروژه ها عبارتند از: 1- نیروگاه بندرعباس 2-برقی کردن راه آهن گرمسار-اینچه برون.

وی ادامه داد: توافق ما برای امضای ماهواره بنفش از راه دور انجام شده و امیدواریم کار ساخت آن هرچه سریعتر شروع شود. 

وزیر ارتباطات روسیه عنوان کرد: امروز در تهران هیأت بزرگی از روسیه آمده، نمایندگان 300 شرکت روسیه و مقامات مختلف همه اینها حاکی از رابطه خوب ایران و روسیه است. ایران برای ما همسایه خوب و شریک مناسبی بوده و وجه مشخصه روابط ما احترام متقابل است.

وی در پایان افزود: ما امروز با جمع بندی تلاش داریم برنامه های جدیدی برای آینده مشخص کنیم. باید به موضع مشترک برای تعامل با هم برسیم. این سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک است و این نشان دهنده تاریخ دیرینه این ارتباط است. در طول یک سال گذشته کار فشرده ای در تمام حوزه ها در جریان بود که نتایج در همین سند امضا می شود. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.