محمود واعظی در دومین روز از سفر خود به استانهای لرستان و کردستان در جمع مردم غیور کامیاران تعدادی از پروژهای زیرساختی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمود واعظی در جمع کثیری از مردم و مسئولین شهرستان کامیاران گفت: خدا را شاکریم امروز شاهد همدلی، اخوت و همکاری صمیمانه میان برادران اهل تسنن و شیعه در این استان هستیم.
 
دکتر واعظی افزود: موارد اقتصادی، زیرساختی و سیاسی به ویژه مطالبات مردم در بخش فناوری اطلاعات، صادرات و کارآفرینی از جمله مسائلی بود که در این سفر مطرح شد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص حمایت‌های مردم این استان از دولت افزود: کردستان استانی است که با تمام توان و رأی خود از این دولت حمایت کرده، لذا دولت وظیفه دارد با تمام توان قدردان حمایت‌های شما باشد و آنچه که نیازمندی شماست علی‌الخصوص نیازمندی‌های معیشتی و زیرساختی را برنامه ریزی کند.

 واعظی در رابطه با مشکلات اساسی کشور در ابتدای دولت یازدهم گفت: از مهم‌ترین اقدامات دولت یازدهم رفع تحریم‌ها و مشکلات سیاسی کشور بود.
 
وی تصریح کرد: در ابتدای دولت تورم 40 درصد بود که در حال حاضر تورم یک رقمی و به 8 درصد کاهش پیدا کرده است و رشد اقتصادی که در ابتدای دولت بین 6 تا 8 دهم درصد بود را به رشد مثبت 4.4 درصدی رسانده‌ایم.

وزیر ارتباطات در خصوص دستاوردهای دولت در بخش کشاورزی گفت: در ابتدای دولت وارد کننده برخی از محصولات کشاورزی بودیم و امروز شاهد صادرات آنها هستیم.

 واعظی با اشاره به تعطیل صنایع در دوران تحریم‌ها خاطرنشان کرد: بسیاری از صنایع کوچک و متوسط به خاطر تحریم‌ها و کمبود نقدینگی تعطیل شده بودند و در حال حاضر 75 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط به چرخه تولید بازگشته‌اند.

بالاترین مقام ICT کشور طرح سلامت اجتماعی را یکی دیگر از دغدغه‌های دولت برشمرد و گفت: طرح سلامت اجتماعی یکی دیگر  از نگرانی‌های دولت در روستاها، مناطق محروم و کم برخوردار است به نحوی که هیچ کس نباید نگران هزینه درمان خود باشد.

وی افزود: در شهرهای بزرگ 6 درصد از کل هزینه‌های درمان سهم مردم و 94 درصد الباقی را دولت پرداخت می‌کند. در حالی که هم‌وطنان در روستاها، مناطق و شهرهای کم برخوردار 3 درصد سهم هزینه درمان را پرداخت می‌کنند و 97 درصد هزینه‌ها سهم دولت است.
 
دکتر واعظی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اتصال  42 روستا در شهرستان کامیاران به اینترنت پرسرعت تصریح کرد: خوشحالیم که شاهد افتتاح نسل سوم تلفن همراه و سرمایه گذاری 94 میلیارد ریالی در بخش‌های زیرساختی هستیم و امیدواریم تا پایان این دولت بتوانیم نسل چهارم تلفن همراه را به شما هدیه دهیم و 70 روستا را به شبکه اینترنت متصل کنیم تا از این طریق دولت بتواند گوشه‌ای از فداکاری‌های مردم این منطقه را جبران نماید.

منبع: وزارت ارتباطات

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار