سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت؛

دیدار اهل سنت با نماینده ولی فقیه

به مناسبت هفته وحدت جمعی از مسئولان و علمای اهل تشیع و تسنن آستارا ، رضوانشهر و تالش با نماینده ولی فقیه دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛آیت الله قربانی دراین دیدار با بیان اینکه اسلام دین مودت و رحمت است گفت : امروز به مدد نظام جمهوری اسلامی انسجام و اتحاد میان شیعه واهل سنت در کشور مثال زدنی است.

وی با گرامیداشت هفته وحدت افزود : وحدت شیعه و سنی زبان زد عام و خاص است و الگوی برای دیگر کشورهای اسلامیست.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت : اختلاف نظر و سلیقه میان افراد هر جامعه ای امری عادی است اما این امر نباید در کشورهای اسلامی موجب تفرقه بین اهل تشییع و تسنن شود.

آیت الله قربانی به توطئه های دشمنان اسلام برای تفرقه افکنی بین مسلمانان اشاره کرد و گفت : دشمنان قسم خورده اسلام تلاش می کنند تا با ایجاد تفرقه و حمایت از گروه های تکفیری چهره اسلام را خشن جلوه دهند.

وی بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی و اسلام ناب در جامعه تاکید کرد و افزود : باید با روشنگری و بیان حقایق به مردم اسلام حقیقی بشناسانیم.

حجت السلام والمسلمین جمال یاری مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان هم در این دیدار گفت : دوستی ، وحدت و صمیمیت اها تشییع و تسنن گیلان پس از انقلاب اسلامی پر رنگ تر شده است و در کشور الگوست.

حجت الاسلام و المسلمین انصاری امام جمعه تالش و حجت السلام عزت شیخ مدیر حوزه علمیه اهل سنت تالش هم در خصوص وحدت شیعه و سنی مطالبی را بیان کردند.علمای اهل تشیع و تسنن گیلان ظهرامروز با استاندار هم دیدار کردند.

محمد علی نجفی در این دیدار با ابراز خرسندی از فضای همدلی و صمیمیت حاکم بر استان گفت : باید از این فرصت برای استحکام وحدت میان شیعه و سنی بیشتر بهره گرفت.

وی با اشاره به تحولات منطقه وجنایت های گروه های تکفیری همچون داعش افزود : گروه های تروریستی و جنایتکار با حمایت استکبار دنبال نابودی اسلام هستند که وحدت کلمه تنها عامل مبارزه با این دسیسه است.

استاندار با بیان اینکه دولت برای خدمات رسانی به مردم همت جدی دارد افزود : این خدمات رسانی در مناطق سنی نشین گیلان نمود بیشتری دارد.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین حافظ نیا امام جمعه آستارا ، فتح الهی فرماندار تالش ، حجت الاسلام محمدیان از روحانیان اهل سنت ، حجت الاسلام رحیمی امام جمعه عباس آباد آستارا هم مطالبی در خصوص تحکیم وحدت شیعه و سنی بیان کردند.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.